[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tankfilter : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:25

tankfilter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tankfilter

Berichtdoor eik » 03 sep 2008, 10:45

Waar zit het tankfilter bij een TD? Is dit de grote inbusbout aan de onderzijde van de tank?
eik

Re:tankfilter

Berichtdoor Semrick » 03 sep 2008, 15:00

Hallo Eik,

Hoe het er bij een TD precies uitziet weet ik niet maar ik ga er van uit dat er niet heel veel verschil is met de Sedan.
Op onderstaande foto kun je zien hoe het filter er in gemonteerde toestand uitziet (bij de sedan).
Voor demontage eerst de brandstof aftappen en dan het filter zelf met een dop maat 46 losdraaien.

Sussec ermee.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor eik » 03 sep 2008, 16:48

Dank voor je antwoord maar bij een TD is het anders want de tank hangt onder de vloer. Het werkplaatshandboek is niet echt duidelijk maar het lijkt alsof het filter er van onderaf erin geschroefd zit (genoemde inbusbout) en de leidingen van bovenaf. Als dat zo is, hoeft de tank er niet uit en dat scheelt een hoop werk.
eik

Berichtdoor Wiebren240D » 03 sep 2008, 16:58

Hallo Daar

heeft een TD wel een filter?
die grote inbus bout aan de onderkant is ar alleen voor om de tank af te tappen en meer niet
als er een tank filter onder zit dan zit ie in de branstofleiding in de tank of in de leiding zelf kan ook nog.

ik denk gewoon even goed onder de auto kijken waar de diesel leidingen de tank in gaan.
veel suc6 met de zoektocht groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 03 sep 2008, 20:31

Ik heb ff in mijn Haynes gekeken.

EEn TD heeft een filter, Hij zit onderop de tank, de constructie is alleen wezenlijk anders als die bij een sedan. kan uit het plaatje niet echt zeggen hoe die is geplaatst, sorry daarvoor, maar hij zal vast ergens bij de feed line zitten (wel van onderaf gemonteerd!)
alex240diesel

Berichtdoor eik » 04 sep 2008, 20:13

Heren

Ik heb een tijd onder de auto doorgebracht. Aan de voorzijde van de tank zitten 2 leidingen maar die zijn niet op een filter aangesloten zoals bij een sedan zoals eerder beschreven op dit forum. Aan de onderzijde zit alleen die grote inbusbout die door een van jullie als aftapplug wordt benoemd (en dat lijkt wel logisch). Aan het zichtbare bovendeel van de tank zit de zender met een 46mm schroef. Bovendien lopen er twee leidingen over de tank heen (ontluchting?) maar waar die naar toegaan is niet duidelijk.
Als er niemand met HET antwoord komt, haal ik zaterdag de tank er onder uit. Ik hou jullie op de hoogte.
eik

Berichtdoor eik » 06 sep 2008, 20:06

Heren

Voor iedere TD bezitter: De 22 mm inbusbout die midden onder de tank zit is het tankfilter! De tank hoeft er dus niet uit. Gelukkig was dit de eerste bout die ik los draaide.
eik

Keer terug naar Techniek