[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Technische kennis vergroten. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:29

Technische kennis vergroten.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Technische kennis vergroten.

Berichtdoor TvdH » 17 nov 2011, 00:17

Hallo mensen.

Zoals iedereen weet moet je altijd ergens beginnen.
Het gaat mij hier om mijn technische kennis van automobielen, ik sleutel zelf aardig wat aan mijn motoren en jarenlang ook veel aan brommer gesleuteld, dit heb ik veelal van mijn vader geleerd.
Maar nu ben ik zover dat ik de volgende stap wil maken naar het sleutelen aan mijn eigen auto.

Uiteraard beschik wel over wat basis kennis, zo heb ik ooit mijn versleten startmotor vervangen en wat andere basis dingen.
Maar ik zou graag nog een stapje verder willen.
In tegenstelling tot mijn leeftijd genoten ( 19 jaar ) zit ik liever niet de hele dag op mijn computer informatie op te zoeken, ik heb eigenlijk veel liever een boek.

Dus hier de vraag, wat is een goed/duidelijk boek waarin ik de basis van de autotechniek kan oppikken.

Alvast bedankt.
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Technische kennis vergroten.

Berichtdoor John57 » 17 nov 2011, 00:23

probeer eens op het internet een oude curcus auto techniek op te duikelen??
of hoe werkt mijn auto , is genoeg over te/van te vinden
heb zelf diverse planken vol met boeken LPG, diesel ,Benz, motoren plaatwerk boeken , vraagbaken
en nee gaan niet weg ,zit graag in die ouwe zooi te neuzen
John57
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Technische kennis vergroten.

Berichtdoor TvdH » 19 nov 2011, 17:04

Hallo,

Bedankt voor de tip, ik heb inmiddels al wat interessante tekstboeken kunnen vinden op marktplaats.
Ik denk dat ik daar wel flink mee vooruit kan.

Bedankt, en de groeten.
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto