Het is nu 25 nov 2024, 03:31
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Charl1969 » 12 sep 2016, 20:57
Een kennis gebruikt tenco bottomcoat, een soort teer voor onderkant boot, om in de dorpels te gieten als bescherming.
Iemand ervaring of idee hierover?
-
Charl1969
- Junior Boarder
-
- Berichten: 58
- Geregistreerd: 28 jul 2016, 10:13
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Arjan23 » 12 sep 2016, 21:12
teer ik zou het niet doen dat wordt knal hard en gaat scheuren op te duur en dan ben je gauw door je kooker heen
-
Arjan23
-
door Wiebren240D » 12 sep 2016, 22:30
Hoi
idd nooit in de kokerbalken doen gaat scheuren gewone soepele tectyl erin spuiten dat is het beste.
met de groeten van Wiebren ut Snits
-
Wiebren240D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4191
- Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
- Woonplaats: Sneek
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1966
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door RD500sec » 13 sep 2016, 08:25
Holle ruimtewax in de kokers is ook een goede en langdurige bescherming.
Met vriendelijke groet, Richard
-
RD500sec
- Technisch adviseur
-
- Berichten: 1315
- Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
- Woonplaats: gemeente Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door drieske » 13 sep 2016, 11:35
Mercedes-Benz gebruikt Waxoil, een soort olie met was en niet voor niets.
-
drieske
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 771
- Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12
door Charl1969 » 13 sep 2016, 20:01
Die kennis zegt dat het soepel blijft.
Ik heb nu 2 test stukken op sloopauto gedaan. 1 deel op stuk bij motorkap waar nog lak zit en 1 stuk op dorpel onderaan waar roest zit. Even kijken of het gaat scheuren en hoe goed het blijft. Het ziet er vrij dun uit. Niet zoals ouderwets teer. Ben dus benieuwd.
-
Charl1969
- Junior Boarder
-
- Berichten: 58
- Geregistreerd: 28 jul 2016, 10:13
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Maikel91 » 25 sep 2016, 11:21
Bottomcoat is ontworpen als... bottomcoat.
Voor holle ruimtes geeft vet het beste resultaat, maar wel enorm lastig aan te brengen (opwarmen en inspuiten).
Mike Sanders vet is daar een bekende naam in.
-
Maikel91
- Junior Boarder
-
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 15 feb 2012, 14:55
- Woonplaats: Flevoland
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Charl1969 » 27 dec 2016, 01:02
Ik heb 1 deel gemixt met olijfolie. 2 stukken roestig ijzer in beide substanties gedompeld. 1 zonder olie en 1 met
De ene blijft flexibel, de ander hard.
In oven gedaan, vriezer en onder water en op verwarming. Beiden roeststukken blijven mooi getectyleerd.
-
Charl1969
- Junior Boarder
-
- Berichten: 58
- Geregistreerd: 28 jul 2016, 10:13
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten