MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:26

thermostaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

thermostaat

Berichtdoor jameer » 02 jul 2009, 09:53

Hallo,

Gisteren heb ik een nieuwe thermostaat opgehaald. Ik wilde hem meteen even monteren maar dit is niet gelukt. De boutjes wilden goed los dus dit was zo klaar. Het probleem is nu dat ik het deksel er niet af krijg. Ben een poos bezig geweest maar er zit geen beweging in. Is er misschien iemand die dit ook al eens tegen is gekomen en een oplossing heeft. Voor nu er voor gekozen om de boel niet te forceren, moest er ook nog mee rijden.

Verder nog even nieuwe snaren gemonteerd. Moest al een hele poos en met de naderende vakantie in vooruitzicht toch maar even gedaan.

Wanneer er iemand een tip heeft tav de thermostaat ,graag.

groet jasper
jameer

Re:thermostaat

Berichtdoor Trouwkoets » 02 jul 2009, 10:29

Hier de leek. Kruipolie o.i.d. doet meestal wonderen, week lang 2x per dag. Daarna met een kunstof/houten hamer, of een gewone hamer met een zacht blokje hout tikken tegen het deksel.
De aanhouder wint!
Trouwkoets

Re:thermostaat

Berichtdoor jameer » 02 jul 2009, 10:37

Hoi ,

bedankt voor je reactie. Ik zal dit eerst inderdaad even proberen. Zal wel vastgekoekt zitten op de een of andere manier. Zit namelijk echt goed vast. Heb al met een hamer getikt en met een schroevedraaier ertussen geprobeerd. Durf niet te veel geweld te gebruiken vandaar.

groet jasper.
jameer

Keer terug naar Techniek