[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tikkende 200D uit 1978 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:47

Tikkende 200D uit 1978

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Tikkende 200D uit 1978

Berichtdoor Dj Rene » 25 aug 2010, 21:58

Hallo W123 liefhebbers.

Ik heb sinds kort een probleem met mijn 200D uit 1978.
Er tikt iets in de motor.
Als ik de motor met de hand doormiddel van een ratel op de poelie draai dan hoor ik een tik
Als ik de motor start dan hoor je het ook al.
Als de motor een laag toerental draait ook nog.
Als de motor hogere toeren draait dan bijna niet meer.

Heb vandaag m'n compressiemeter binnen gekregen en even een test gedaan via de gloeibougie gaten.
Cilinder 1 heeft 22 Bar.
Cilinder 2 heeft 28 Bar.
Cilinder 3 heeft 28 Bar.
Cilinder 4 heeft 22 Bar.

Ook heb ik de carterpan er onderweg om te kijken of daar ook een verrassing in kon liggen.
Dit was niet het geval en zag ook geen slijpselresten liggen.
Verder heb ik kleppen gesteld maar dit mocht ook niet baten.

Wie o wie weet er nog iets voor ik de kop er af haal.

M,v,g, René
Dj Rene
 


Re:Tikkende 200D uit 1978

Berichtdoor Theredone51 » 25 aug 2010, 22:21

Kettingspanner van de distributieketting?
Theredone51
 


Re:Tikkende 200D uit 1978

Berichtdoor bartolo66 » 25 aug 2010, 23:22

Je kunt met een schroevendraaier proberen de tik te lokaliseren. Handvat in je oor en de punt op het blok. check vooral de verstuivers en de vacuümpomp.

zie nu pas dat het toch bijna 30 bar is! da's veel zeg. heb je de waarden nog opgezocht?<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/08/25 23:27
bartolo66
 


Re:Tikkende 200D uit 1978

Berichtdoor JantjeV8 » 26 aug 2010, 07:22

Aan de compressie ligt het niet.

Als je het hoort door de motor handmatig te tornen geloof ik ook niet dat het je hoofd of drijfstanglagers zijn.

Bartolo doet heel zinnige suggesties, ik voeg daar de verstuivers nog aan toe maar ook dat is niet erg waarschijnlijk. De schroevedraaiertest is een hele goeie, daarmee hoor je praktisch alles.

Je kunt ook de snaren voorop even los gooien en de opbouwdelen afzonderlijk draaien. Met dezelfde moeite is het je waterpomp of het lager van de koelvin ofzo.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten