[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Timing kwijt na vervanging nokkenas : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:33

Timing kwijt na vervanging nokkenas

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Timing kwijt na vervanging nokkenas

Berichtdoor Radjinder » 25 mei 2013, 13:13

Beste forumleden,

Ik heb uw hulp nodig bij het volgende:

Nadat ik een gebroken nokkenas van een MB W123 200D uit 1981 vervangen heb kan ik hem niet starten.
Voordat ik de nokkenas eruit haalde heb ik de benodigde maatregelen genomen.
De krukas op de merkteken gezet en de nokken as ook op de merkteken gezet. De tandwiel met ketting had ik vastgebonden met ti-ribs en touw. Na een beetje gepuzzel heb ik de gebroken nokkenas eruit gehaald door de geleiders( 3 stuks) los te schroeven. Een gebruikte nokkenas van de sloperij heb ik weer opgezet en de timing heb ik niet veranderd. De tandwiel met ketting had ik met een stok gefixeerd. De inbouw van de nokkenas verliep soepel en na inbouw van de nokkenas heb ik de krukas een paar keer rond gedraaid om te controleren of als soepel verliep en dat gebeurde ook.
Hierna heb ik ook de timing gecontroleerd en dit klopte wel.
Helaas wil de motor na inbouw niet meer starten. Het lijkt geen compressie op te bouwen. De startmotor schijnt de vliegwiel ook niet vlot te draaien.

Kan iemand in de beurt van Rijswijk(ZH) mij helpen om de motor weer aan de praat te krijgen? Uw hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Radjinder
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Timing kwijt na vervanging nokkenas

Berichtdoor Tjeutn » 25 mei 2013, 13:52

hebben de cilinders niet in de kleppen geklopt? heb je vaak na breken nokenas
onderdelen van een W124 nodig pb me