Ik weet niet of dit gepast is, anders kan ik t wel weer weghalen,maar als er mensen van plan zijn hun auto s naar duitsland te verkpen zijn er een aantal dingen om aan te denken :
Is je auto geimporteerd UIT Duitsland,vooral na 2008, is dat erg goed om te vermelden,omdat dan de invoerprocedure veel goedkoper en simpeler wrdt,omdat de auto dan geen zogenaamde vollabnahme hoeft te ondergaan. vooral ook vermelden als je nog bewijsstukken daarvan hebt (briefcopie e.d.)
Om in Duitsland ook maar iets te kunnen met een W123 moet t verder of een benzine met een geregelde katalisator (gkat) of een auto die in aanmerking komt voor een oldtimer kenteken.
G Kat zal in de praktijk alleen in uit duitsland afkomstige auto s zitten,erg belangrijk voor de nieuwe eigenaar is dat dat ook in de papieren is vermelden,of kopien van papieren omdat in Nederland bij invoer de buitenlandse papieren worden ingenomen.
Om in Duitsland in aanmerking te komen voor een oldtimer kenteken moet een auto minstens 30 jaar oud, in goede technische en optische (daar valt mijn eigen auto helaas al af)staat zijn en de auto moet ORIGINEEL zijn. Sierdelen uit de tijd van de auto zijn mischien toegestaan, het extra hout wat er soms bijgeplakt wordt weet ik niet en gasinstallaties beslist NIET. Ook bijvoorbeeld een W124 Dieselmotor in een W123 wordt niet goedgekeurd.
Nederlandse APK is niet relevant in Duitsland maar als een auto nog minstens twee weken APK heeft kan ie weg op exportplaten, wat voor de koper makkelijker is en je kunt zelf de auto vrij waren.
Kortom, altijd vermelden dat je auto duits is geweest met bewijsstukken , ook eventuele katalisators ook noemen ,als ze er tenminste nog onder zitten.
hoop dat iemand hier iets aan heeft en ik heb t allemaalook niet bedacht,
Rein in Tübingen