Beste Leden,
Ik ben Tommy en ik heb al redelijke tijd hobby in klassieke wagens. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar zowel Amerikanen als Mercedes-Benz.
Mijn eerste klassieke Mercedes-Benz was een donkergroene /8 220D Automatic uit 1972. Met het optionele chrome, volleder, hout en een periodecorrecte radio. Dit was een heerlijke wagen om mee te toeren en ik heb er geruime tijd van genoten. Echter, op een bepaald moment werd de bodem slecht, dus toen ben ik op zoek gegaan naar iemand die dit kon verhelpen.
Tijdens het kijken daarnaar kwam ik een roomwitte /8 220 Automatic uit 1972 tegen, die net een nieuwe bodem had en klaar was voor de verkoop. Met een al even fraai interieur. Ik mocht er een rondje in rijden, waarbij ik merkte dat de diesel wel veel meer karakter had, maar dat de prestaties van zo'n benzinemotor wel veel aangenamer zijn. Daarna heb ik besloten om in te ruilen. Waarna ook de diesel netjes opgeknapt werd en vervolgens vlot weer een nieuwe liefhebber vond.
Qua Amerikanen heb ik momenteel een Dodge W200, dit is een full-size pickup met een militair verleden en natuurlijk een V8 Automaat. Verder permanente 4x4, stuurbekrachtiging en grote terreinbanden. Ja, dat W nummer is origineel, de Dodge pickups uit de Power Wagon serie met 4x4 zijn de enige wagens zonder Ster die wel een W nummer dragen.