door Jaap 230E » 07 dec 2008, 17:35
Goed middagmede benzers/sters
Gistermiddag in Arnhem een in een bijzonder mooie zilver metalic W123 280E Automaat ten naam steling september 1982, met donkerblauwe binnen bekleding en zelfs de stoelen waren helemaal van donkerblauwe MB tex (dus geen stof) ik vind dit een bijzonder mooie klassieke uitstraling hebben, origineel cruise control elechtrische ramen voor
en op de teller stond 133.000 KM eigenaar was ook zeer te spreken over zijn mooie wagen, heb onder de motorkap gekekenzag er zeer goed uit, alleen de kop zweete links voor wat(schijnen ze allemaal te doen, afgelopen vrijdagmorgen was ik nog naar een G klasse 280E gaan kijken daar hadden ze de kop met een chemis groen aandoend kleurtje slordig afge- plamuurd/ want kitten ziet er anders uit maar dit ter zijde)
Nadat ik het motorcompartiment had bekeken inclusief de oxels (afwaterings bakken klepscharnieren) beide in zeer uitmuntende staat
als wel het plaat werk onder de accu, voorbalk/ radiateur zeergoed dit alles dorpels bekeken kortom ik heb de auto beken als of ik hem wou kopen(want wie weet?)Koffer ruimte plaatwerk als nieuw dit alles mocht zelfs als ik gewild had de kunsstof bekleding van de eigenaar mogen verwijderen, doch gezien de buiten temperatuur dit niet gedaan ivm breken,en daar ik weet uit ervaring dat het daar wel goed zal zijn en waarom nou heel simpel deze auto kwam uit Zuid Frankrijk, en is toendertijds door dezelfde MB dealer in Monaco geleverd als mijn eigen W123 230E waarvan eerste ter naam stelling 8-10-1982 is ,wie weet hebben ze 26 jaar geleden wel naast elkaar gestaan?
Toen gevraagd of hij de auto zelf uit Frankrijk heeft gehaald, doch dit was niet het geval, nee hij had deze mooie Top Klassieker
In Doetichem gekocht, ( waar op ik me liet ontvallen o, dan ben je nog net in de goeie periode gweest dat je er nog een goede kon kopen)
Want nu spreek ik uit eigen werk, ik ben in het verleden diverse keren na telefonisch contact naar Doetichem gereden voor een auto die hij beter voorspiegelde dan de werkelijkheid was!
Heeft toen door H.C.S in Bemmel een aankoop keuring laten doen, want hij had verder weinig verstand van auto s en liet ook al het onderhoud etc
naar volle tevredenheid door H.C.S verrichten de afgelopen ander half jaar (ik heb geen aandelen bij hun, maar ben er zelf een paar keer geweest, en ze hebben bij mij een goede indruk achter gelaten)
En ondaks dat ze zeker niet bij mij om de hoek zitten zal ik wanneer nodig mijn W123 daar naar toe brengen ter reparatie.
Ben vorig jaar nog naar een 230E wezen kijken die ook in Doetichem gekocht was a 5995 euro mensen wilden hem verkopen, heb toen Doetichem gebeld of hij de auto historie dwz of ie inderdaad ver uit Zuid Duitsland kwam, dat wist hij niet meer , en toen ik vroeg wat die auto waard was zei die zo n 2500 euro beetje onhandig voor een zaken man, om dat zo maar even door de telefoon te zeggen, maar WEL HEEL EERLIJK de auto was op de bekende plekken goed preventief behandeld, alleen daar onder had je te maken met een nogal hoog bros gehalte.
Wat dat betrefd kan / mag ik me niet uitlaten over de aankoop van Willem zijn gele waar door roestvorming het niet veilig is om er een trekhaak onder te monteren, maar ach Willem moet niet zo zeuren,
dan maak je er toch een DUWHaak onder, gewoon frame lassen, en dan las je er gewoon een tweede sleep oog aan waar je het geheel mee duwd/
trekt.
En ach Willem dat van die APK moet je ook niet zeuren, kan gebeuren
Zo n handelaar heeft tenslotte al moeite genoeg aan zijn hoofd ja en dan gaat er wel eens wat mis, ik zal het je uit leggen:
Stel hij heeft 9 auto s te koop met bijzondere mooie plaatjes van foto s, kijk daar krijg je reactie s op, maar je zit wel met 18 versies in je hoofd wat betrefd je auto park dat is allemaal niet niks
teol daar de frustraties bij op dat er altijd wel mensen zijn die wel door jou verkooppraatjes / tactiek tot bepaalde conclususie s komen em je moet dan het spel spelen o dat had ik zelf echt helemaal nog niet gezien of hij moet nog naar de poetser en dan inspecteer ik de auto s pas, of dat je gaat zeggen ja sorry hij is nog maar net binnen
en op de foto zag ik dat niet, ja dat klopt maar hij was nog bij de poetser en toen hebben we maar een foto uit het archief gebruikt,
Kijk Willem,dus zeur nou toch niet, en toon meer begrip voor zo n handelaar.
Kijk een handelaar heeft meer aan en kilo fantasie als aan een ons verstand
Dirk zou jij er nou ook iets van want jij vond het toch ook maar gezeur, want Dirk jij zegt toch ook dat er absoluut GEEN verborgen gebreken zijn kijk dat van die trekhaak was er een, doch die heb ik al opgelost
Dan De benzinestank was welliswaar verborgen doch dat kwam doordat het luchtfilter er voor zat.
En die roest achter ja dat heb je nu eenmaal met natuurproducten die gaan werken, en de natuur kan snel gaan kijk maar in het voorjaar zo zie je nog geen blaa(d)sjes en 3 dagen later wel, ja toch Dirk.
Willem ik ben het helemaal met Dirk eens je moet niet zo zeuren,
tenslotte is zo n gele Mercedes de mooiste kleur, dus wat zeur je nou,
Ja toch Dirk
P s
Dirk misschien was je als musketier (die zijn toch voor rechtvaardigheid spotieviteit en beschikken over een groot incasserings vermogen ETC )
Dirk ik ben blij dat je je oprechte excuses nog niet aan het schrijvenbent maar dat hoeft niet meer dat bergrijp je natuurlijk wel.
Sterker ik moet juist mijn excuses aan jou aanbieden, mits jij deze tenminste acepteerd als musketier, zo niet dan stel ik voor om
den 18 e januarie 2009 met U een duel aan te gaan, waarbij onder luidt trompetter geschal bij aanvang wij onze zwaarden elkaar laten kruisen en dat diegene die het duel zal winnen omontstotelijk als gelijkhebbende in deze kwestie erkentd zal worden als gelijkhebbende.
Mvgr,
Jacob van Gelre