Het is nu 24 nov 2024, 22:53
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Lajakovic » 22 mei 2013, 18:51
Beste Forumleden,
Op mijn zoektocht naar een trekhaak voor mijn W123 ben ik dit exemplaar tegengekomen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr Nu verschild deze trekhaak in vorm van andere voor de W123. Mijn vraag is nu, is dit wel een W123 trekhaak?
Vriendelijke groeten,
Laurens
-
Lajakovic
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 02 apr 2013, 14:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Wiebren240D » 22 mei 2013, 19:29
Hallo Laurens
deze trekhaak komt mij niet bekend voor.
ik zie namelijk de versterking stukken niet die in de kofferbak komen.
maar kan het mis hebben hoor.
maar als de trekhaak bij jou in de buurt ligt ging ik gewoon even kijken.
en er wel op letten dat de trekhaak geen aanrijding heeft mee gemaakt dat heb ik zelf namelijk al eens mee gemaakt.
met de groeten van Wiebren ut Snits
-
Wiebren240D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4191
- Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
- Woonplaats: Sneek
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1966
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door WJ15129 » 23 mei 2013, 11:21
Vraag de verkoper welk merk het is en het type en goedkeuringsnummer. Als dat niet bekend is dan is het gewoon oud ijzer.
Tot 1986 hoefde je bij het trekken van een aanhanger lichter dan geen gekeurde trekhaak te hebben, voor zwaardere aanhangers moest je met de trekhaak onder de auto naar de RDW voor een keuring van het geheel. In 1986 is dit gewijzigd, toen hoefde je niet meer naar de RDW voor een keuring maar vroeg je gewoon een aanhangsel bij je kenteken waarop het typenummer van de trekhaak stond en het maximale trekgewicht. Tegelijkertijd is het toen verboden om een niet gekeurde trekhaak te gebruiken, ook voor lichte aanhangers. Als dit dus zo'n niet gekeurde trekhaak is dan kun je er niets mee, bij montage onder de auto betekend dit APK-afkeur voor de hele auto.
Ten tijde dat de W123 verkocht werd in Nederland mocht je gewoon zelf een trekhaak in elkaar knutselen en eronder hangen en gebruiken tot 750 kg. Nu niet meer.
Groeten van Willem uit Lelystad
-
WJ15129
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 548
- Geregistreerd: 03 maart 2010, 18:02
- Woonplaats: Lelystad
- Roepnaam:
- Type wagen: 250
- Bouwjaar: 1979
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Lajakovic » 23 mei 2013, 15:36
Bedankt voor de reacties. Dit is nuttige informatie!
De trekhaak was inderdaad een geval oud ijzer. Naam, type en goedkeuringsnummer waren 'weggevallen', de bevestigingsplaten en het plaatje waar de elektra aan hing waren flexibel geworden. Dit was volgens de verkoper geen probleem omdat je twee oogjes nog goed waren. De vraagprijs van €100 lijkt mij €100 teveel.
Ik kijk rustig verder tot ik iets moois tegenkom, misschien wel in de verkoop sectie op het forum.
Nogmaal bedankt!
Vriendelijke groet,
Laurens
-
Lajakovic
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 02 apr 2013, 14:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten