door Splinter » 09 okt 2007, 16:02
Jongens,
Hartstikke bedankt met alle - nogal eenduidige! - reacties. Heb de aankoop inmiddels (per email, want ze nemen de telefoon niet op) afgeblazen. Nog geen reactie gehad, maar blij zullen ze er niet mee zijn. Ik heb echter redenen genoeg om de boel terug te draaien (toen ik pas geleden onverwacht even ging kijken, zag ik dat ze de lichterachterlichtunit aan gruzelementen hadden gereden, plus wat kleine beschadigingen aan sierstrip, lak, etc. Ik hoef hem al niet meer!
Verder heb ik op basis van jullie verhalen afscheid genomen van het voornemen een 280TE nemen. Ik had me niet gerealiseerd dat hij zoveel verbruikte en staarde me vooral blind op de lyrische beschrijving van de M110 motor. Wel wil ik graag een station, maar wellicht beter een 230?
Dat ik wat meer wil uitgeven, is niet omdat ik graag veel geld uitgeef, maar omdat ik graag wat zekerheid wilde: een liefst goed en met liefde onderhouden, redelijk betrouwbaar exemplaar dus. Ik ben inderdaad zelf (nog) geen sleutelaar, wil de auto als eerste auto gebruiken en rijdt er vaak in met gezin met kleine kindjes. Vandaar mijn wens een 'goeie' (voor zover mogelijk bij een oldtimer natuurlijk) en dus ongetwijfeld iets duurdere te willen vinden. Ben overigens vast van plan zelf ook goed op de auto te gaan blijven passen!
Ik zoek - mede met al jullie tips, incl. aankoopkeuring bij Klasse Klassiek - in het achterhoofd rustig verder (ik zie trouwens een 203TE te koop op de site van Klasse Klassiek, is helaas geen automaat, wat mij eigenlijk wel prettig leek, maar misschien toch even gaan kijken...) en zal mij zeker ook (misschien wel juist!) op aanbiedingen van particulieren richten. Dan inderdaad maar niet inruilen...
Thanks, en hou jullie op de hoogte! (en tips altijd welkom!!)