[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
uitbouwen dieseltank : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:49

uitbouwen dieseltank

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

uitbouwen dieseltank

Berichtdoor wouter » 19 feb 2008, 13:21

Het gaat dit keer niet om een W123 (de td is inmiddels verkocht) maar om mijn 307d campertje met 240 motor, dus toch een beetje een W123 ;)

Ik wil de tank uitbouwen om het filter schoon te maken (bij een dergelijk busje kom je er anders niet bij) Nu heb ik gehoord dat bij een auto uit 1980 het risico is dat de tank gaat lekken als je deze uitbouwt, aangezien die uit twee delen bestaat? Kan iemand mij misschien aangeven hoe risicovol dat is, of dat het allemaal wel mee valt?

Mocht het niet toegestaan zijn om ook vragen over een busje te stellen neem ik aan dat de moderator de advertentie verwijdert en dan zal ik kijken of ik ergens anders info kan krijgen.

Alvast bedankt!

Wouter
wouter

Re:uitbouwen dieseltank

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2008, 14:19

In het ergste geval moet je op een sloper uit om daar een tank onderuit te gaan halen. Maar als iets uit 2 delen bestaat dat ooit dicht aan elkaar heeft gezeten, moet dat een 2e keer ook lukken lijkt me.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek