Heren, en Dames?
Bij deze toch maar even voorstellen.
Sinds 3 jaar ben ik in het bezit van een witte 280E, en sinds 2 maanden heeft mijn vrouw haar(veel te duure) Vito verkocht en is nu trotse eigenaresse van een 230TE ook in de kleur wit.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al 3 jaar bijna dagelijks stiekum naar al jullie berichten zit te kijken, en heb al enorm veel kennis en wetenswaardigheden opgedaan over de geweldige W123.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: IK HEB EEN PROBLEEM !!
Na aanschaf van de 280E in de zomer 3 jaar geleden ontdekte ik in de eerste winter als het echt koud was een tik in de m110 motor, dit duurde `smorgens maar 5 seconde en was dan de gehele dag niet meer te horen. De winter daarop was bij koud weer de tik wel enkele honderde meters aanwezig, en heb ik besloten de distributie ketting te vervangen, op het laatste moment toch maar uitbesteed aan een kerel uit purmerend die ook de spanner en een geleider heeft vervangen.....denk ik...!
De eerste koude morgen na de vervanging van de ketting was de tik gewoon weer aanwezig!
Het is nu zo erg dat ik `smorgens met een ratelende/serieus tikkende limosine thuis weg rijd, en vervolgens 20 km lang door fietsers en andere automobilisten wordt aangekeken alsof mijn motor elk moment kan ontploffen. Al ratelend parkeer ik hem dan bij mijn werk waar vervolgens allerlei collega`s vol medelijden voorstellen om toch maar een moderne auto aan te schaffen. NIET dus.
Nu ben ik zelf niet echt onhandig dus bedenk ik mij al weken dat ik de v-snaren los wil maken om te horen of de tik dan nog steeds aanwezig is, maar elke keer als ik dan bij de auto kom loopt hij als een zonnetje zonder enkel bijgeluid.
Voor de duidelijkheid: De tik komt absoluut weg ergens aan de voorkant van de motor, is toerental afhankelijk en lijkt op een aantal knikkers die met geweld ergens tegen aan slaan.
kan iemand mij vertellen dat dit vanzelf over gaat...... vast niet, maar WAT is het dan?
Groeten uit Wormerland.