[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum ineens weg van CV : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:55

Vacuum ineens weg van CV

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Vacuum ineens weg van CV

Berichtdoor Limited 97 » 10 jan 2010, 15:54

Deze week heb ik de bijrijdersdeur alleen opengemaakt via het slot, dat ging erg zwaar.
Ik denk dat dat niet zo slim was achteraf, nu gaan de deuren niet meer op slot van de rest via de bestuurdersdeur.
Hij deed het altijd perfect, zelfs na 3 weken stilstaan werkte alles nog op vacuum.
Waar zou ik beginnen denken jullie, zou er gewoon een slangetje afgesprongen zijn ?
Heeft dat nog gevolgen voor de automaat als ik zo een tijd rond rijd ?

Dank
Limited 97

Re:Vacuum ineens weg van CV

Berichtdoor Limited 97 » 10 jan 2010, 16:38

Even een aanvulling: het is een type 0,5 de aanloopserie.
Ik hoor de bestuurdersdeur zachtjes kort 'sissen' als ik de deur op slot doe.
Na 3x opendicht trekken van de vergrendelpen is het vacuum weg en reageren de anderen niet meer.
Paar maanden geleden kon ie nog 4 weken stil staan zonder leeg te lopen.
De grote zoektocht gaat beginnen, het uitgebreide topic heb ik inmiddels gevonden.
Als iemand nog tips heeft...<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/01/10 19:14
Limited 97

Berichtdoor Trouwkoets » 10 jan 2010, 23:09

Limited, meest voor de hand liggende oorzaak is een lek in één van de vacuumelementen in de deuren. Begin rechts voor, aangezien je daar aan hebt lopen klussen. Meestal loopt het systeem leeg in één van de twee toestanden (open en dicht). De voorserie en serie 1 hebben vacuumelementen die moeilijk zijn te repareren. Het is mij niet bekend of je deze elementen ook kan vervangen voor een later type.
Het sissen in de bestuurdersdeur bij openen en sluiten is normaal. Zie voor een uitleg van de werking van het systeem de diverse topics hier op de site.

Succes, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Maikel » 10 jan 2010, 23:22

hoi,
veel bruikbare tips gehad van Trouwkoets en Semrick, ik heb zelf ook ge-anus met de cv gehad, pas toen ik heb rubbertje van de bijrijders deur had vervangen deed alles het. Dus waarschijnlijk is bij je actie het rubbertje gescheurd, beter deze als ............hahhah.
succes.

Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Limited 97 » 10 jan 2010, 23:43

Klopt, de rubbers zijn nog te bestellen via Ebay.de, heb ze gevonden inmiddels.
Dank en groet !
Limited 97

Re: Vacuum ineens weg van CV

Berichtdoor jjboot » 14 dec 2010, 01:06

AHA, verkrijgbaar via ebay. Nu is ebay best wel groot en aangezien ikmijn deuren en kofferbsk ook wel eens op slot wil meemaken zou ik ook wel rubbers voor mijn cv willen bestellen. Weet iemand de zoekterm ? Het gaat om de rubbers voor het vacuumgestuurde cv, coupe uit 77.

Greetz,
Jan
jjboot

Berichtdoor drieskes » 16 dec 2010, 22:22

Ik had de vacuumelementen bij Mercedes-Only(Ivo) in Hapert vandaan en onze MB is ook een coupe uit '77, succes ermee. :idea:
drieskes

Berichtdoor jjboot » 16 dec 2010, 22:22

Gracias !

Jan
jjboot

Keer terug naar Interieur