door Trouwkoets » 14 mei 2007, 08:36
Eric,
De verschillende onderdruksystemen zijn van elkaar gescheiden door een eigen trugslagklep, nr. 8 in dit plaatje:
Elk systeem heeft een eigen accumulator (eierdoos), dis het systeem nog even van onderuk voorziet als de motor uit staat.
Verder geef je aan dat de cv het wel doet na een nacht als je de deuren niet op slot hebt gehad. Bij deuren niet op slot is het sluitsysteem vanuit de regelklep in de linker voordeur 'belucht', en het open systeem is verbonden met de accumulator. In deze toestand lekt er geen lucht, en alle betrokken onderdelen kunnen dus van het lijstje verdachte onderdelen worden geschrapt. Als de deuren op slot zijn lekt er lucht in. Dus ergens in het sluitsysteem zit het probleem. Onderdelen: schakelaar in de linkerdeur (onwaarschijnlijk), slangen (ik geloof het rood/gele systeem, checken), X en Y spitsingen, onderdrukelement in de deuren (zeer waarschijnlijk).
Dus mijn advies zou zijn: controleer de elementen in de deuren. Zie het plaatje
Meestal is de rubber pakking rond de regelstang lek. Deze moet namelijk elke keer helemaal dubbel- en uitvouwen.
Je kan ook andersom controleren: In de voetenruimte linksvoor zit naast de dorpel een kunstof kabelgoot. Hier zitten twee Y spiltsingen van zowel het sluit als het open systeem. Koppel de uitgaande slangen van het sluitsysteem af en dop het systeem af. Als het systeem op druk blijft als de onderdrukschakelaar op gesloten staat zit het probleem in het sluitsysteem voorbij de Y splitsing die je net hebt afgedopt.
Succes, leuke klus. Lastige is dat je de hele tijd je motor moet aanzetten omdat je onderuk nodig hebt om te testen.