[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuum loopt weg!! T model : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:33

vacuum loopt weg!! T model

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor Maikel » 06 mei 2010, 22:20

hoi

ik heb het forum al wat afgestruind maar heb de oorzaak nog niet gevonden, mijn vacuum loopt weg!!!
Voor de grote aanpak van de 200 T deden alle cv onderdelen het uitsteekbaar, nu gaat alles wel op slot maar na een 15 minuten wil het niet meer open.
(vlak na sluiten is het mogelijk om alles weer te openen, maar na een tijdje dus niet meer)
Zodra de motor weer gestart wordt gaat het vlot weer open, logisch lijkt me.
Alle pomjes werken goed, nieuwe rubbers,etc,(behalve de bestuurderskant) Leidingen naar de lampen zijn allemaal aangesloten, de eierdoos lijkt onbeschadigd, de terugslagklepjes zijn goed aangesloten (tenminste die heb ik niet veranderd) De gele leiding zit in het midden bij de bestuurderunit.
Kan er iets zijn wat tijdens de restauratie veranderd is? Waar zit de leiding vanaf de eierdoos ? Ik zag de tekening al maar dat is zo schematisch.
bedankt voor een reactie/oplossing,

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor Mercedennys » 06 mei 2010, 23:49

Hi Maikel,

Sja, Vacuum versus de berijder. Altijd een slechte wedstrijd die moeilijk te winnen valt ;-)

Zo te zien heb je al genoeg gecontroleerd en vervangen. Ik raad je aan even bij klasseklassiek langs te gaan en eea door te laten meten.

Bij mij werkte ook alles ok tot voor kort. Nu ben ik ook weer op zoek.

Sterkte,
Mercedennis
Mercedennys
 


Re:vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor drieske » 07 mei 2010, 00:15

Gele leiding loopt toch naar een T stukje bij het inlaatspruitstuk, daar t.o. loopt ie naar de bedienunit in de bestuurders-deur en de lange v.d. T gaat via een terugslagklepje naar 't inlaatspruitstuk voor de vacuum.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor Ruud Janssen » 07 mei 2010, 07:55

hallo
bij mij hetzelfde.
hij houd het een paar uur vol.
groeten ruud
Ruud Janssen
 


Re:vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor JantjeV8 » 07 mei 2010, 08:10

Onder de motorkap:

Gele hoofdleiding zie je zitten, van daaraf wordt de rest afgetapt.
Verderop, na het gele terugslagklepje zie je de vertakking zitten:
Paars voor de koplampen, geel voor de deuren, grijs voor kachelkleppen, bruin voor de motorstop bij diesels en mogelijk nog wat, maar dat hangt van de aanwezige opties af.
Trek nu alle circuits los, op 1 na. Maakt niet uit welke.'
Steek nu dopjes in de aansluitingen die je los gemaakt hebt en overtuig je dat die dopjes goed zitten.

Motor eventjes laten lopen en kijken hoe lang je functies daarna blijven werken. Zo 1 voor 1 de circuits testen.

Een andere manier is om met een injectie spuit op 1 voor 1 de circuits te kijken of het vacuum wegloopt. Op dezelfde plek de injectiespuit aansluiten. Dan de schuif uittrekken waardoor je vacuum zuigt en dan de uitgetrokken spuit vast blijven houden. Als er een lek in 1 van de circuits zit, wil even later de spuit niet meer ingetrokken worden.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:vacuum loopt weg!! T model

Berichtdoor JantjeV8 » 07 mei 2010, 18:00

Ha Maikel, Ik zal het proberen uit te leggen.

Stel je het volgend voor, in plaats van de injectiespuit met je mond zuigen:
Je zuigt met je mond op de leiding. Als het circuit van de leiding waaraan je zuigt in orde is, zul je met veel moeite niet door kunnen zuigen.
Is dat circuit lek, dan loopt de zuigkracht er vanaf en voel je niks meer.

Als je stevig zuigt en je plaats je tong tegen het uiteinde van de slang, blijft je tong 'plakken'. Schiet je ton na een paar tellen al los, zit er in dat circuit een lek en kun je een stap verder gaan zoeken.

Ik hoop dat dit wat duidelijk maakt.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten