[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum modulator vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:19

Vacuum modulator vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum modulator vervangen

Berichtdoor Dessie5 » 30 dec 2011, 12:42

Hallo,

Ik heb mijn auto nu op de brug en heb even een dringende vraag.
Mijn automaatbak heeft waarschijnlijk een vacuum probleem.
Je moet het gaspedaal loslaten om hem door te kunnen laten schakelen.
Het is een W123 automaat (m110 blok).
Nu heb ik het kapje van de vacuum modulator eraf gehaald. Het kapje en de modulator zat vol met zand en vuil. Ook zat er wat olie in.
Hoe het vuil erin is gekomen is nog een raadsel. Het olie lijkt mij van de bak af te komen.

Is het zo dat als er olie in de modulator zit dat deze defect is en vervangen moet worden?
Mijn grootste vraag is hoe haal ik de modulator eruit en komt al het bakolie er dan ook uitzetten?

Alvast bedankt!

Desmond
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 03 jun 2011, 22:19
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Vacuum modulator vervangen

Berichtdoor Dessie5 » 30 dec 2011, 14:07

De modulator is eruit. Bakolie hebben we kunnen afdichten even.
De modulator houdt wel vacuum als ik erop zuig. Verder was wel het metalen dingetje in de kap van de modulator verroest. Misschien ooit vervangen. De leiding naar de modulator is ook goed afgesloten. We gaan nu de vacuum lijnen afkoppelen en alleen het noodzakelijke aansluiten. CV etc dus afgekoppeld.
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 03 jun 2011, 22:19
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Vacuum modulator vervangen

Berichtdoor Govert » 30 dec 2011, 15:13

Als de modulator lek is, dan wordt rode ATF aangezogen in het inlaatspruitstuk met als gevolg een rokende motor en automaatbakolieverbruik. Dan moet je de modulator vervangen. Een klein beetje olie onder het kapje, zeker als het zwarte olie is, hoeft niet direct zorgwekkend te zijn. Als de modulator vacuum houdt, dan is het goed. Het metalen dingetje is het afstelsleuteltje, is voor de werking van de modulator niet nodig, alleen voor het afstellen. Vervang wel de rubber ring onder het kapje of vervang het rubberen kapje (afhankelijk van het model modulator) indien nodig.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten