[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum Stromberg : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 03 dec 2024, 19:43

Vacuum Stromberg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum Stromberg

Berichtdoor Stec » 10 okt 2023, 17:12

Hallo ik heb weer eens jullie hulp nodig. En wel bij het volgende volgens mij heb ik te weinig vacuüm op mijn drosselklappenansteller (de Nederlandse naam weet ik zo niet) op de foto de meest rechtse aansluiting. Door dat ik daar te weinig vacuüm heb trekt hij de veer niet naar binnen. En daar door verhoogd hij niet het toerental bij het schakelen naar de D of volledig inslaan van het stuur of aanzetten van de airco. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken ?

De andere twee uitgangen dus de middelste en de linker hebben wel genoeg vacuüm. Als ik de slangen wissel ziet ik de veer aantrekken.

Bij voorbaat dank Stefan
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (4.68 MiB)
Oh Lord would you buy me a Mercedes-Benz
Avatar gebruiker
Stec
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 27 jul 2018, 15:24
Woonplaats: Enschede
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: Vacuum Stromberg

Berichtdoor RD500sec » 12 okt 2023, 20:48

Ik vermoed dat de rechter aansluiting verstopt zit, maar het zou ook mogelijk zijn dat de gasklep iets versteld is, waardoor de boring niet goed vrijgegeven wordt. Dus als het geen verstopte aansluiting is, zou ik de afstelling van de gasklep nakijken.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Vacuum Stromberg

Berichtdoor Stec » 16 okt 2023, 14:35

Bedankt voor je reactie Richard verstopt dat dacht ik een eerste instantie ook. Want er zit wel vacuüm op maar te weinig om de veer aan te trekken. Ik heb de aansluiting met perslucht door gespoten maar zonder succes helaas. Weet je of waar bij de gasklep dat die zijn vacuüm weg haalt? Want als ik het goed begrijp moet de vacuüm toch weg vallen als ik volledig instuur of de automaat in zijn D of R zet.
Oh Lord would you buy me a Mercedes-Benz
Avatar gebruiker
Stec
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 27 jul 2018, 15:24
Woonplaats: Enschede
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: Vacuum Stromberg

Berichtdoor Stec » 17 okt 2023, 16:24

Update.

IK heb inmiddels weer genoeg vacuüm. het klopt inderdaad wat Richard hier boven zij. mijn gasklep stond te ver open waar door er niet genoeg vacuüm ontstond. de veer gaat nu weer mooi naar boven en naar beneden.

alleen ik heb nog steeds het probleem dat als ik schakel van P of N naar D of R dat mijn toeren zo veel inzakken dat de motor bijna afslaat. ik heb alle vacuumslangen na gekeken en volgens mij is er geen lek.

iemand hier een idee waar ik dit verder moet zoeken ?
Oh Lord would you buy me a Mercedes-Benz
Avatar gebruiker
Stec
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 27 jul 2018, 15:24
Woonplaats: Enschede
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten