[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuumpomp 2 soorten W123 300D ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:00

vacuumpomp 2 soorten W123 300D ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vacuumpomp 2 soorten W123 300D ?

Berichtdoor Hemmod » 08 jan 2012, 16:45

Hallo ik heb gisteren een ander vacuümpomp op gehaald, gaat om een W123 300D bj 8-9-1979 80pk
Nou kom ik er achter dat op mijn pomp 2 leidingen lopen en op die nieuwe maar 1.
Mijne haalt de lucht bij de luchtfilter vandaan. nou wou ik graag weten of die met 1 leiding wel in mijn auto past?
Volgens de verkoper was dat geen probleem en als het niet wou kon ik hem terug brengen .
De pomp kwam ook uit een 300D zelfde motorcode om617
Hemmod

Re: vacuumpomp 2 soorten W123 300D ?

Berichtdoor Govert » 08 jan 2012, 17:21

De oude pomp is een zg. membraanpomp, die pompt de weggezogen lucht in de luchtinlaat (en haalt daar dus geen lucht vandaan). De nieuwe pomp is een zuigerpomp, die pompt de weggezogen lucht in de motorruimte (en die verlaat via de carterontluchting de motor).

De nieuwere type pomp moet je volgens mij wel kunnen gebruiken, voor de zekerheid kan je de motor voordat je start eerst met de hand een paar slagen ronddraaien.

Je moet in ieder geval het gat in het luchtfilterdeksel dichtmaken met een dopje en je hebt wellicht een andere vacuümslang nodig omdat de aansluiting niet past.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: vacuumpomp 2 soorten W123 300D ?

Berichtdoor Hemmod » 10 jan 2012, 12:05

Bedankt voor de reactie Ga vlug op zoek naar een andere slang
Hemmod