[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
van 300D naar 300TD : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:27

van 300D naar 300TD

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

van 300D naar 300TD

Berichtdoor Trifonius » 20 jan 2012, 12:09

Misschien een gekke vraag, maar wat komt er allemaal bij kijken om een 300D blok te vervangen door een 300TD?

Ik zie op marktplaats wel een een turboblok te koop staan, al dan niet met de auto er nog omheen, en ik zou wel eens een auto willen hebben met PK's. Omdat ik aan de andere kant gehecht ben aan mijn coupe, deze vraag.

Het lijkt mij redelijk plug en play, blok eruit, blok erin, alles is in principe al ingericht voor diesel. Maar hoe zit het dan met de automaatbak, cardan etc? Maakt het nog uit of ik iets sloop uit een sedan of uit een T? Etc..

Dank!

Kees
Trifonius

Re: van 300D naar 300TD

Berichtdoor Semrick » 20 jan 2012, 12:51

Een 300D met een turbo is geen 300TD maar een 300DT.
En als hij is een T-model ligt is het een TDT.
De turbo is eigenlijk alleen maar geleverd in de modellen voor de Amerikanse markt.
Als je dan toch gaat ombouwen leg er dan een moderne diesel in uit een W124 250 of 300D.
Dan maak je pas echt winst.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek