[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
veerbollen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:09

veerbollen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

veerbollen?

Berichtdoor jacob2 » 26 mei 2007, 00:00

Bij het nemen van verkeersdrempels (en dat zijn er altijd teveel)schokt de achterkant als of er geen vering zit ,zo stug en geen fijn gevoel in m'n rug.
Ligt dit aan de veerbollen die zijn beste tijd gehad hebben of zijn er ook nog andere mogenlijkheden.
Ik heb geinformeerd bij zowel Brezan(97,-) en de Dealer(134,-)nogal een verschil in prijs maar is dit ook in kwaliteit?
Groet,Jacob.
jacob2

Antwoord:veerbollen?

Berichtdoor Karaca10 » 26 mei 2007, 21:57

je veerbollen zijn naar de knoppen. De rubberen afscheiding tssen gas en vloeistof is door en daarom zijn de bollen geheel gevuld met olie. brezan is wel mindere kwaliteit, ik zou orgineel pakken. succes
Karaca10

Berichtdoor Citrobenz » 29 mei 2007, 19:13

Hallo Jacob2,

Mijn ervaring bij Citroen is dat je net zo goed de imitatie bollen kunt gebruiken, zijn veel goedkoper en niet aanwijsbaar minder van kwaliteit.
Met Brezan heb ik geen ervaring, wij haalden de bollen meestal bij Novatech. Ligt er ook aan waar je woont.
Maar denk dat dat voor de bollen niet uitmaakt.
succes!
Denk er wel om dat je het risico loopt dat er olie uit de bollen spuit als je ze demonteerd. VOORAL BIJ BOLLEN DIE STUK ZIJN!
Krijg het niet in de ogen.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jacob2 » 31 mei 2007, 02:14

wat bedoel je met kwaliteit de levensduur of het veren?
jacob2

Berichtdoor Citrobenz » 31 mei 2007, 12:09

beide
je merkt geen verschil, alleen in je portemonaie
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D