Beste W123-vrienden,
Ik ben bezig met mijn W123 terug APK waardig te maken en het laatste wat ik nog moet doen is de remmen vervangen aan de voorkant.
Nu heb ik een set "nieuwe" (gereviseerde) klauwen gekocht, deze zijn van het merk Bendix. Op het moment zit er ATE onder mijn wagen. Nu komt zo'n nieuwe klauw natuurlijk volledig zonder pennen/veertjes/enz. en die moet ik dus los aankopen aangezien die van ATE niet passen.
Nu heb ik ondertussen de pinnen binnen waarover de remblokken schuiven, de borgclips daarvoor heb ik ook, maar nu het laatste punt: de veerplaatjes.
Nu zijn er 3 types veren voor de Bendix klauwen:
A 000 421 16 91
A 000 421 20 91
A 000 421 26 91
Afhankelijk van het chassisnummer is het 1 van deze 3. Nu is het natuurlijk lastig om te bepalen wat het chassisnummer was van de wagen waar mijn "nieuwe" remklauwen vandaan komen, dus ik heb de A 000 421 20 91 laten bestellen. Dit zouden volgens de dealer waarschijnlijk de juiste zijn. Maar nu vraag ik mij af of dat wel helemaal zo is. Ik heb geen Bendix remklauwen waar alles al op zat dus ik kan zo ook niet zien of het inderdaad allemaal zit zoals het zou moeten.
Daarom hierbij een foto van de klauwen met de veren erin:
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad de juiste veren zijn?
Groeten,
Sander