door MajikSimon » 13 sep 2008, 21:05
nou met een W123 met 150 door de bocht doe ik liever niet, 9 van de 10 123's helt dan over als een gek...
Verder westlake is denk ik een van de vele chinese/ taiwanese/ vietnamese /koreaanse bandenmerkjes die op zich redelijk rijden, maar uit heel harde rubbercompounds bestaan die bj wat kouder weer echt keihard zijn en dan weinig grip hebben.
De remweg is bij dat soort banden altijd relatief lang.Vooral swinters en bij natheid link.
Ik heb dat zelf ook ervaren bij "sunny" banden evenals "SAVA"( nota bene oost europees )en ""WANLI".
je hebt de echte (dure) A merken michelin, vredestein, goodyear dunlop bridgestone etc... de wat goedkopere A/ en B merken die iets goedkoper zijn maar nog altijd goed, Fulda, Kleber, Barum etc en dan een heleboel goedkope meuk zoals Wanli, kenda, westlake, etc...
rijdt vaak prima maar bij natheid en ijs en sneeuw zeer matig.
er staat bij de ADAC website een berg aan reifen tests...daar blijkt het bovenstaand eook steeds weer uit.
NB: meestal is michelin ook vrij matig in remweg bij nat weer, ook omdat ze uit zeer slijtvast vrij hard materiaal bestaan.
Succes...........