[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
velgen vraag : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:29

velgen vraag

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

velgen vraag

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 06 jun 2006, 21:52

hallo iedereen,

laatst heb ik zitten vergelijken met een mede W123'er en we kwamen tot de conclusie dat we verschillende velgen hebben (met wieldoppen allebei) kan iemand me hier meer over vertellen? zie afbeelding

AdriaanVogelzang

Antwoord:velgen vraag

Berichtdoor mdeijkers » 06 jun 2006, 23:13

volgens mij zijn de rechter de oudere originele.. mijn reserve band en mijn 4 andere banden hebben allemaal die rechter velg..
mdeijkers

Berichtdoor janbenz1 » 07 jun 2006, 13:11

Die van mij is van 1977, en heeft de rechtse er onder.
Zal inderdaad de oude versie zijn.:ohmy:
Maakt niet uit als ze maar goed rond zijn.:P

Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor Boy » 07 jun 2006, 18:04

Mijn vader denkt dat de gaatjesvelling breder is 6j x 14 en de zonder gaatjes 5 1/2j x 14
Die gaatjes zitten op de grote bezines
groeten, Boy
Boy

Berichtdoor Pieter » 07 jun 2006, 18:08

mjah, onze winterbanden zijn ook niet allemaal hetzelfde (eentje is anders...)

moek ook nog es naar kijken
Pieter

Berichtdoor Wiebren240D » 07 jun 2006, 19:03

hallo jongens

wat Willem en Boy zeggen is waar
de rechter velg is 5,5j en de linker velg is 6j heb ik ook om mijn W114/115 zitten normaal om standard om de W116

groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap123 » 07 jun 2006, 19:10

Ik heb jaren Volvo Amazon gereden en daar had je ook twee typen velgen.
De gaten dienen voor koeling van de remmen en bij de Amazon was het zo dat na invoering van schijfremmen de gaten in de velgen zijn vergroot.
Ik zou daarom altijd kiezen voor grote gaten. Achter onze wieldoppen zie je zowiezo het verschil niet (dat is bij Volvo anders).
Jaap123

Berichtdoor Topasbrauner » 07 jun 2006, 20:40

De 175-80-14 banden staan niet echt mooi op die 6j velgen, lijkt net of de banden te hard zijn opgepompt. Enig verschil zie je dus wel. Ik heb nl. twee van de 116 en twee orig. eronder. Verschil zie je duidelijk, ook met de wieldop erop. Met 195 banden zal het wel meevallen.

Gr. Job
Topasbrauner

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 jun 2006, 22:44

inderdaad,

de linker zijn breder ik heb het nog even nagekeken. die bredere van mijn mede W123'er komen van een VOORserie (serie 0,5) coupé, er zijn wel meer dingen anders aan, geen scharnierbakken, andere "hazenoren" hoofdsteunen, dikke chroomlijsten onder de achterlichten etc. misschien dat dit een verklaring is voor de verschillen.

iedereen hartelijk dank voor het meedenken

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Wiebren240D » 08 jun 2006, 00:43

hallo Job

ik heb ook 185/80/14 er om hoor

groeten wiebren nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BenzBaas » 13 dec 2006, 13:25

Normaal heb ik 195/70r14 banden

Kan is als winterband bijvoorbeeld ook 195r14c laten monteren? Meer cijfers zijn niet bekend, dus de hoogte van de band is 'x'.
BenzBaas

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto