[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:24

Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Maikel » 06 dec 2010, 22:03

hoi

ik heb weer eens geanus met mijn cdv, en ben er achtergekomen dat het moet liggen aan het VDO ventieltje in de bestuurderskant deur. Dus het zwarte pijpje met 3 kleinere pijpjes aan de onderkant.
Heeft iemand een nieuwe of een goed werkende gebruikte liggen ?

bedankt alvast,

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Trouwkoets » 06 dec 2010, 22:32

Maikel, deze gaat bijna nooit kapot. Verder zijn er 2 verschillende types. Is je auto van voor 1983, dan is het zwarte, niet zelf stellende type gemonteerd. Na 1983 is een andere gekomen, dan meestal wit is.
Geruis (voor enkele seconden) uit de deur is normaal. Via deze schakelaar wordt het niet-actieve systeem belucht. Het andere is op onderdruk aangesloten.
Wat zijn de symptomen. Heb je een idee hoe je het CV systeem kan testen?

Caspar
Trouwkoets
 


Re: Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Maikel » 06 dec 2010, 23:00

hoi Caspar,

het leek mij ook onwaarschijnlijk maar ik heb alles getest.Overal nieuwe rubbers, behalve de tank.
Deze heb ik dan ook even buitengesloten, zelfs dat is het niet. Ook nog gemaild met JantjeV8 en ook wat tips gehad.
Het probleem is: na een half uur op slot is de lucht weggelopen. Jan zei dat er dus ergens een lek in het rode circuit moet zitten. Als ik aan de rode leiding zuig aan de bestuurderskant (met deur op slot) blijft de tong niet plakken, wat dus een airflow aangeeft. Daar loopt hij leeg, denk ik dan.
Heb jij nog een idee dan ? oh ja de vacuumpotjes heb ik al eens schoongemaakt en de koplampenleidingen zitten ook goed vast. Het werkte al een tijd goed maar sinds 3 week niet (sinds het koud is geworden), echt jammer want het is zo'n mooi systeem.
Bedankt alvast,

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Ventiel gevraagd voor centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Trouwkoets » 07 dec 2010, 01:29

Loopt het systeem ook leeg als de auto niet op slot is?
Defecte regelaar zou je kunnen aantonen door de hoofdleiding (de dikke, ongemerkte gele in het midden) rechtstreeks aan te sluiten op het rode rode systeem. Als je die verbinding na een nacht stilstand lostrekt en er wordt lucht aangezogen dan heb je zekerheid.
Bedenk verder dat de regelaar van het oude type moet worden gesteld. Zie het aangehangen document
Bijlagen
80-200.zip
(348.99 KiB)
Trouwkoets
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten