door diesel power » 26 mei 2011, 18:57
Hallo allemaal,
Zoals bekend ligt de 300TDT in de kreukels en de kans dat de verzekering voor de vakantie gaat uitkeren is gering. Telefoongesprekken gaan zeer moeizaam, wie hun correspondentie persoon in NL is, was nog onduidelijk, lekker...
De hoop dat de TDT nog te redden is wordt steeds kleiner. Adriaan, wat jij hebt gefikst met jouw TDT zie ik mijzelf niet doen, puur gebrek aan tijd en handigheid. Dus ben ik voorzichtig al een beetje aan het zoeken naar een waardige opvolger. Iets tijdelijks in de vorm van een Volvo 940 station is een optie, prima vakantiebakken, toch 6 jaar met plezier in gereden. Aanbod is ruim op MP, prijzen vanaf 500 euro. We rijden nu in een geleende 190 benzine uit '85, qua ruimte is het wel aanzienlijk compacter, maar beter dan niets.
Uiteindelijk zal er toch weer een 123T komen. Nette (turbo)diesels zijn schaars, dat weten we allemaal, ik zoek ook geen showroom model, dat was de groene ook niet. Daarentegen zijn er in verhouding meer nette 200T/230TE's te vinden. Prijzen liggen ook gunstiger, zeker met de huidige benzineprijzen.
Mijn vraag aan de benzine rijders onder jullie: wat verbruikt de 200T of 230T(E) nou eigenlijk? Uiteraard bij normaal gebruik. Wij maken gemiddeld 8 à 10.000KM per jaar, meer korte dan lange afstanden.
De 300TD(T)'s zijn ook geen zuinige diesels, in vergelijking met een kleinere benzine motor met schakelbak zou het in verhouding niet veel schelen, lijkt mij. Het is alleen de benzine prijzen die het weer veel duurder maken. Caspar, jij hebt een 230TE èn een 300TD, wat zijn jouw ervaringen?
Of toch maar blijven dieselen? ik heb een paar mooie 300TD's gezien, of ga ik hier spijt van krijgen nu ik eenmaal aan een turbo ben gewend? Keuzes...
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
groetjes,
Murat
Laatst bijgewerkt door diesel power op 26 mei 2011, 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.