[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veren vervangen: hulp gevraagd : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:37

Veren vervangen: hulp gevraagd

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Veren vervangen: hulp gevraagd

Berichtdoor BS82 » 12 aug 2010, 21:15

Hallo,

Mijn Mercedes 250 is aan nieuwe versterkte achterveren toe i.v.m. de LPG-tank achterin.
De voor veren zijn nog redelijk maar omdat ze al 28 jaar oud zijn wil ik ook deze gaan vervangen.
Nu heb ik het forum eens goed doorgelezen om een indruk te krijgen hoe dit nu allemaal gedaan moet worden.
Is er iemand die hier genoeg ervaring in heeft en mij wil helpen met deze klus.
Zelf ben ik woonachtig in Maastricht maar verwacht niet dat iemand een lange reis hiervoor onderneemt.
Wel heb ik plannen om deze maand (uiterlijk volgende maand) familie te bezoeken in Scheveningen. Misschien is het een idee om dit te combineren.
Ik heb deze auto inmiddels drie jaar en heb heel veel geleerd van het forum en ook de kleinere klusjes.
Mocht er iemand zijn die mij hiermee kan helpen dan hoor ik het graag.

Groeten, Bert
BS82

Re:Veren vervangen: hulp gevraagd

Berichtdoor wwwW123 » 12 aug 2010, 22:22

zie topic al heel veel over geschreven. kun je zelf doen, is niet zo moeilijk. goede garagekrik heb je nodig (maar die heb je altijd nodig, als liefhebber van de W123).
ik kan je alle soorten en maten veren leveren, maar dat had je vermoedelijk ook al gelezen hier op het forum. komende 2 weken zal ik echter vermoedelijk weinig of helemaal niet online zijn.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Theredone51 » 13 aug 2010, 07:35

Het belangrijkste bij dit klusje is dat je een goede veerspanner hebt. Ik heb toen ik mijn veren heb vervangen van een vriend zo'n spanner kunnen lenen. Verder is het allemaal vrij simpel.

- Wiel eraf
- Veerspanner erop
- Veer eruit
- Veer ontspannen
- Nieuwe veer opspannen
- Veer erin
- Veer ontspannen
- Klaar!

Als je een goede spanner hebt kun je het makkelijk binnen een uurtje doen (de voorkant), de achterkant durf ik zo niet te zeggen..
Theredone51

Berichtdoor Marcules » 13 aug 2010, 08:09

Ik wil wel helpen. PM me even voor de details. ik woon in Rotterdam dus dan is dat goed met Scheveningen te combineren.
Ik ga wel morgen 3 weken op vakantie, met de Benz maar dat spreekt voor zich, dus ik ben dan het weekend van 11 en 12 september beschikbaar. Als je vandaag even een bericht stuurt kunnen we alvast een afspraak maken.
Marcules

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto