[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verschil tussen Diesel en Benzine middendemper? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:07

Verschil tussen Diesel en Benzine middendemper?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verschil tussen Diesel en Benzine middendemper?

Berichtdoor Remigius » 09 aug 2008, 21:59

HEren Dames,

Op de onderdeel lijsten die her en der circuleren is me opgevallen dat voor 230/250 en 200D-240D in de meeste gevallen de einddemper gelijk is maar de middendemper anders is gepositioneerd en ook afwijkt qua vorm.

Nu vraag ik me af wat eigenlijk het verschil is tussen die 2 dempers? De modellen zijn ongereguleerd (geen kat) en dergelijke, motor inoud/vermogens komen redelijk overeen ? Dit intrigeert mij al een tijdje.

Groeten,
Remy
Remigius

Re:Verschil tussen Diesel en Benzine middendemper?

Berichtdoor alex240diesel » 09 aug 2008, 23:05

Motor toerentallen verschillen

Lucht druk golven van een diesel zijn ander dan die van een benzine. vandaar dat de voordemper anders is. Die zorgt dat de drukgolven naher redelijk over eenkomt. en dan kan een zelfde eindpot worden gebruikt.
alex240diesel

Berichtdoor Wiebren240D » 10 aug 2008, 17:45

Hallo Daar

zo is het maar net wat Alex zegt.
en er zit wel degelijk verschil in uitlaaten.
neem nu de dikte van de pijp zit al verschil in.
word denk ik veel mee geromeld.
als de auto maar stil is.
want een lekke uitlaat kost ook geld als je oom agent tegen komt.
maar er gaat niks voor orgineel.
is gewoon zo wel duur op het moment maar op de lange duur houd de orginele het langer.
ik heb het zelf gemerkt bij mijn ouwe dagelijkse auto de ouwe W115/114 zit een orginele tussen pijp onder al meer dan een jaar.
maar de achterdemper heb ik al een keer vervangen was niet orgineel maar een Bosal die koop ik echt nooit weer zit nu een gooie gebruikte onder.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 10 aug 2008, 20:00

Wieb,

Bosal uitlaten zijn betrekkelijk goedkoop. De prijs is laag, net zoals de levensduur, uiteindelijk ben je aan het einde zeg 10 jaar net zoveel kwijt als jee een originele had gekocht. voor 1 originele koop je denk ik wel 3 bosal pijpjes
alex240diesel

Keer terug naar Techniek