Ik heb zojuist een W123 300D met 5 bak uit Frankrijk geïmporteerd. Een hele mooie 100% roest en rot vrije wagen, met CV, elektrische ramen voor, getint glas rondom, een smetteloos interieur en de originele Becker.
Er is alleen een ongemak dat ik wil verhelpen, maar ik snap het mechanisme niet helemaal. Zuiver de pook (dus niets onder de auto of wat naar de bak loopt) heeft wat draai speling. Als ik de pook vasthoud kan ik hem een beetje naar links of rechts draaien, dus met de wijzers van de klok mee of er tegenin, totaal 1,5 cm, maar hij ligt daardoor los in de hand. Ik heb het rubber manchet naar boven gehaald, de klemveer eraf gehaald en de pook in zijn geheel eruit gepakt, maar ik kan niet goed zien waar die draai speling vandaan komt. Is het slijtage na 28 jaar en moet je de pook in zijn geheel vervangen of is er een andere optie om die speling eruit te krijgen.
Groet,
Robert Wilmer
Binnenkort een foto van deze Lapis blauwe Benz. Hij komt ook op de site www.mb-klassiek.nl
De auto is volledig gedocumenteerd en scheckheft is erbij. Helaas een kleurverschil in de lak na een kleine aanrijding linksvoor (schade formulier zat er zelfs nog bij). Ik twijfel of ik het opnieuw zal laten spuiten. De vraagprijs voor deze hele mooie 300D is € 5900,- met kenteken en APK.