MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:45

verstoke W123 rijder gezocht

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

verstoke W123 rijder gezocht

Berichtdoor Martinovich » 10 apr 2008, 22:54

Hallo allemaal,

Wie heeft er tijd en zin om eenst kritisch naar mijn Mercedes te kijken en te luisteren.
Rondje rijden enz. evt op de brug bekijken etc. Het is een 1980 280E op benzine

Ik rij er nu een tijdje in rond en de monteurs op mijn werk vinden dat ik geen miskoop heb gedaan.
Maar die zien alleen maar moderne auto's, uitzonderingen daar gelaten.

Opmerkingen als, hmmm misschien is dat wel typisch Mercedes hoor ik soms, en misschien is dat ook wel zo.
bijv. stuurspeling.

Ik woon in Harderwijk, en heb ook de beschikking over een brug hier.

Dus het liefst iemand die enigzins in de buurt woont. Ik werk van dinsdag tot en met zaterdag.
Ik zou die kant op kunnen komen, maar ivm de brug is het misschien handig om in Harderwijk af te spreken.

Het is niet dat ik me ongerust maak, maar ik ben gewoon nieuwschierig wat een kenner er van zegt.

Ik hoor graag van jullie, stuur anders een PBtje.

Gr. Martijn.
Martinovich

Re:verstoke W123 rijder gezocht

Berichtdoor Dionneke1963 » 11 apr 2008, 07:19

Typisch Mercedes? Ik denk dat je beter typisch menselijk kunt schrijven. Ken je die reklame van de VW polo of passat? Staan daar ook grandioos een wagen af te keuren en weet elk mens niet iets over een ander. Is het niet typisch menselijk of nederlands dat we lopen te zeiken?

Ik verklaar mijn Mercedes ook niet heilig. Die heeft nog enkele kleine dingetjes en wat ouderdomsverschijnselen, maar dat is een keuze die je maakt. Verder rijdt het ontzettend luxe en prettig en daar kan menig modern wagentje niet aan tippen. En let dan nog eens op wat hij je per maand kost. Ik heb ook nog een Alfa en jij weet ook wel wat daar over wordt gezegd en iedereen verklaarde me voor gek, maar inmiddels draait hij/het/zij al zo'n 50.000 Km zonder beurt en kosten dus.........

Zo lang jij niets hoort, ziet of merkt zal de je Mercedes wel in orde zijn en het gebrek is de mens zelf. Anders laat die monteurs op je werk rijden. De moderne auto is niets meer dan een gemoderniseerde oude auto, dus kleppen tikken hetzelfde, ook versleten wiellagers, zelfs de roest ziet er hetzelfde uit. De principes en technieken zijn zelfs nog gemakkelijker dan een moderne auto, mits je er verstand van hebt. Een goede, misschien wat oudere monteur, zou jou zeker kunnen helpen, maar misschien ook een clublid bij jou in de buurt. Ik zou me niet zo druk maken.

Succes, ook al begrijp ik je vraag, want ik ben zelf ook nogal kritisch en moet ik ook alles weten.

Zelfs aan een Rolls mankeert wel eens wat, maar ook weer menselijk.

<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/04/11 07:22

Dionneke1963

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto