[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vervangen differentieel? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:46

vervangen differentieel?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vervangen differentieel?

Berichtdoor Jaap123 » 25 jan 2009, 20:47

is het veel werk om het differentieel te vervangen?
Wat moet er allemaal los?
Is het dan ook verstandig om gelijk de rubber hoezen van de aandrijfassen te vervangen?

Jaap
Jaap123

Re:vervangen differentieel?

Berichtdoor JaapW114 » 25 jan 2009, 21:14

Jaap,

Hoezen van de steekassen is wel slim, liggen dan toch los. Afhankelijk hoe vast alles zit en of je een brug of smeerkuil tot je beschikking hebt is het binnen een dag heel goed te doen, inclusief nieuwe ashoezen.
Zelf zou ik hiermee niet op straat gaan liggen klooien.

Cardanas en steekassen moeten los.

groet,

Jaap
JaapW114

Re:vervangen differentieel?

Berichtdoor Wiebren240D » 25 jan 2009, 21:33

Hallo Jaap123

ik heb het al een paar keer gedaan.
maar bij een W123 is het niet zo gemakkelijk als bij een W115/114 bij een W115/114 zitten er van die mooie gaten in de kofferbak die doppen haal je eruit en dan maak je het diffrentieel zo los
maar dat is bij een W123 niet zo daar moet je die 4 moeren waar het diffrentieel mee vast zit van onderen af los maaken dat is het meeste werk ik trek er altijd een dag voor uit zeg maar 6 uren hou ik het ruim aan hoor dat wel maar als er iets tegen zit ben je daar zo op.
maar je woont in NoordHolland ja waar als je in de buurt van Waarland woont kom dan een keer langs bij Jaap W114 die is er vaak op zaterdag en zondag soms en ik ben er op zijn minst 1 keer in de mnd maar ook wel eens vaker hoor.
ik zeg met zn 2en gaat het altijd makkelijker dan alleen
maar zie maar wat je doet
de groeten van Wiebre ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: