Gisteren was het dan eindelijk zover. De Benz was zo goed als klaar voor z'n eerste trip.
Uitgevoerde werken ;
- radiator vervangen
- alle oliëen, filters en vloeistoffen vervangen
- remmen nagekeken en hard geworden voorste remblokken vervangen
- remmen losgemaakt en gangbaar(der) gemaakt
- kleppen gesteld
- stuurschokdemper vervangen
- en ja,.....stuurhuisspeling bijgeregeld en inderdaad een hemelsbreed verschil.
Om 20.15 richting Brussel met de melding van 285 km. ochtendspitsfile in het achterhoofd.
Even verderop een kruising in de ochtendzon met 'n donkerblauwe W116. Respectvolle blikken worden even uitgewisseld.
Lege bak volgekiept en de snelweg op. Jongens wat een heerlijke bak om mee te rijden ! Een beetje wennen aan de vering als doorwinterende Citroënrijder maar is zeker meer dan behoorlijk. Een vijfde versnelling was leuk geweest maar er is voldoende reserve om even bij te gassen als het nodig is.
Onder invloed van rijgenot leek de afstand veel korter als normaal. Veel vertraagd verkeer maar ik kon blijven rijden. Wat een soepele motor en versnellingsbak. Rijdt bijna als een nieuwe. Geen schokje te voelen.
In Zaventem zie ik dat de ring potdicht zit. Dan maar het centrum in. Toch nog verschrikkelijk druk en 40 minuten nodig om 16 km. te overbruggen.
Het homologatiecentrum al gebeld dat ik te laat zou zijn en ze zouden kijken of ze me er nog ergens tussen konden krijgen. Aangekomen sleuteltjes afgegeven en wachten. Even later kwam iemand de wagen ophalen en reed er mee naar de achterkant van de geouwen. Een kwartiertje later was ie terug en ik liep de man tegemoet. 'Frans of Nederlands ?' vroeg hij ? Of ik even wou meelopen. Ik zag op z'n papieren een rooie onderlijnde mededeling en dacht oei ? Toch niks mis ? De man opende de motorkap doch gelukkig enkel om me te wijzen op de locatie van het plaatje met Belgisch PVG nummer dat ze hadden geplaats onder de motorkap. Voor de rest alles in orde.
Voor 100 euro had ik mijn kleine gele kaart en hiermee is de Benz officieël genaturaliseerd.
Morgen de 'verkoopkeuring' en volgende week de nummerplaten aanvragen en dan echt genieten !