[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Verzekering : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:51

Verzekering

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Verzekering

Berichtdoor HH01 » 15 aug 2006, 18:18

Hallo, binnenkort ga ik, als alles meezit, mijn eerste W123 rijden, een 280E, nu ben ik bezig om te kijken hoe zo'n auto te verzekeren.
Het grote probleem gaat worden de kilometers, ik ga hem nl gebruiken voor woon/werk verkeer en dan wordt het in een keer een ander verhaal als je meer kilometers wil gaan maken.
Wie heeft hier ervaring mee en/of suggesties?

(Om het nog wat ingewikkelder te maken, ik heb nog een klassieke motorfiets en wil voor mijn vrouw ook een klassieker aanschaffen en dan mijn huidige niet-klassieker eruit doen, op de motor en met de 2e auto wordt niet veel gereden, zijn hier combinaties mogelijk?)

Hans
HH01

Antwoord:Verzekering

Berichtdoor Rob Holewijn » 15 aug 2006, 18:31

Mensen,

Ik ben met een verzekering bezig waarbij ik ook een taxatie raport mag op maken.
Tevens heb je geen eerste auto nodig.BJ. 1985 en ouder
WA vanaf 24 jaar

28,50 3000 km
42,75 5000
52,25 7500
61,75 10000
95,00 15000
137,75 20000

Leeftijd 18 tot 24 jaar 290,00 10000km

Casco verzekering

30 jaar eigen risico 140,00 1,15%
25 jaar ,, 1,30%
20 jaaar ,, 1,35%

met een groter eigen risico is de premie max 0,66%
Rob Holewijn

Berichtdoor HH01 » 15 aug 2006, 18:35

Rob, bedankt voor je snelle reactie, heb je ook een naam van die verzekerings maatschappij toevallig?

Groet,
Hans
HH01

Berichtdoor Partin » 15 aug 2006, 19:09

Hallo Rob,

Dat zijn schappelijke prijzen. Mijn auto heb ik sinds eind mei van dit jaar en heb ik bij via de ANWB verzekerd. Omdat we daar voor onze eerste auto al een lidsmaatschap van hadden en onze eerste auto ook via de ANWB verzekerd hebben, dacht ik goedkoop uit te zijn. Ik heb nu een standaard WA-verzekering waarvoor ik na aftrek van kortingen (75% bonus malus + extra kortingen vanwege lidmaatschap e.d.) 81,96 euro per jaar betaal. En dan mag ik ook nog maar max. 7500 km. per jaar rijden :( Ben benieuwd bij welke verzekeringsmaatschappij dit is?
Partin

Berichtdoor radjin » 15 aug 2006, 20:53

Hallo Hans.
Probeer eens op de site van Gio adviesgroep eens?Ik heb daar een Wa met max korting voor 20.000km pj voor 125 euro`s.
Radjin
radjin

Berichtdoor Rob Holewijn » 15 aug 2006, 21:39

Je kunt het overal proberen maar voor een oldtimer verzekering hebje eigelijk altijd een eerste auto nodig.
Bij deze niet.
Je kunt hem via mij afsluiten.
Rob Holewijn

Berichtdoor radjin » 15 aug 2006, 23:05

Bij Gio kan je ook zonder een andere auto terecht.
Radjin
radjin

Berichtdoor janbenz1 » 16 aug 2006, 18:20

Hallo Rob,

Leuk dat dit bij jou kan worden afgesloten.
Zit je in de verzekeringbranche?
Als dit zo is zijn er vast meer klanten voor je.

Dan de volgende vraag,
Wat kost het om een allrisk verzekering af te sluiten voor mijn Benz 200 uit 1977.
Moet er ook een nieuw taxatierapport komen?
Zeg je de verzekering bij m'n huidige maatschappij ook op?
En wat is het maximum kilometers wat je mag rijden?

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor Rob Holewijn » 16 aug 2006, 19:39

Nee ik zit niet in de verzekringen, ik doe dit dan ook pro deo. Eigelijk naatuurlijk als voorzitter voor de 114/115 club. Maar ik zie niet in waarom jullie hier ook niet van mee mogen profiteren.
Stuur mij maar een e-mail dan krijg je alle gegevens.
Rob Holewijn

Berichtdoor MarceldB » 16 aug 2006, 19:53

Dit zijn heel interessante bedragen. Helaas is mijn verzekering net voor een jaar verlengd.
Ik betaal 204 euro all-in voor een all-risk, dagwaarde 8000 euro, max. 7500 km. Bij herasto.
MarceldB

Berichtdoor noom » 16 aug 2006, 19:59

Hoi HH01,
Kijk eens op de site van www.diks.nl
Ik heb daar mijn 230C ook verzekert wa-casco met behoud van opgebouwde schadevrije jaren en voor dagelijks gebruik met een max van 20000km tegen een zeer gunstig tarief. Ook een eerste auto is daar niet nodig , dus zeker de moeite waard om eens een offerte aan te vragen.
noom

Berichtdoor ketelbinkie51 » 17 aug 2006, 10:30

Voor €22 per maand ben ik all risk verzekerd ZONDER km-limiet.Geen 1ste auto nodig! Eens per 3 jaar taxatie-rapport laten vernieuwen.
Eigen risico is €150.
MB is van 1976 taxatie is €6000.
Bergwerff Assurantien BV Capelle aan den IJssel.
www.bergwerff.com
Tel.:010-4501820

Tot nu toe goede ervaring met hun.
Ik kreeg al snel een schadebedrag van €730 uitgekeerd toen een opaatje met zijn trekhaak achter mijn achterbumper bleef hangen. Mocht het meteen laten herstellen bij de MB-dealer. Wat was ik blij dat ik All-risk verzekerd ben!
Groetjes Fred.<br><br>Bericht gewijzigd door: ketelbinkie51, op: 2006/08/17 10:32
ketelbinkie51

Berichtdoor MarceldB » 17 aug 2006, 10:47

MarceldB

Berichtdoor ketelbinkie51 » 17 aug 2006, 21:39

Nee een Bonus Malus is niet van toepassing op mijn oldtimer (klassieker) verzekering. Bij mijn vorige auto bij dezelfde verzekeraar had ik 75% maar dat was een '96er. Op mijn polis staat nu geen percentage ingevuld.
ketelbinkie51

Berichtdoor Rob Holewijn » 18 aug 2006, 13:41

Ik ben nu met al mijn oldtimers ook bij Diks verzekerd.
Daar hebben wij als club ook dingen mee willen doen.
Maar als eerste auto gaat dat moeilijk. Stad Rotterdam heeft het gedaan via hun maar max 10.000 km.
En volgens mij wil het nu helemaal niet meer.
Rob Holewijn

Berichtdoor coupeman » 25 aug 2006, 17:25

dit zijn ontzettend lage bedragen! Ik ben nu voor mijn 230CE/gas van 1980 zo'n 900 euro kwijt. Heb geen schadevrije jaren omdat ik zo'n 10 jaar in een leaseauto heb gereden waarvan de verzekering op naam stond van mijn compagnon...Heb ondanks dat wel een 'no-claim'van 60%.

Kun jij eens voor mij nagaan wat ik bij jou kwijt ben, en of ik de verzekering dan direct kan overzetten naar jou? Als dat voordelig is en mogelijk, doe ik het gelijk.

Ik rij zo'n 25000/30000 km per jaar, op gas dus.

Mijn emailadres is robert.stompff@harthouttraining.nl.

Met groet,
Robert
coupeman

Berichtdoor Lode » 25 aug 2006, 20:14

Ik betaal ongeveer hetzelfde en heb hetzelfde verleden. Ruim 10 jaar leasen zonder (schuld)schade. En de Benz is mijn enige auto. Bijna niet allrisk te verzekeren. GIO wilde me zelfs helemaal niet verzekeren; ook geen WA. Uiteindelijk bij winterthur beland. Allrisk voor de taxatiewaarde van 9500 euro en 12000 km voor ongeveer 900 euro
Lode

Berichtdoor Vince280CE » 25 aug 2006, 20:25

Dat zijn bedragen waar je nekharen van overeind gaan staan!:(
Moet de mijne ook nog verzekeren. Ga binnenkort eens een rondje 'langs de velden' bellen. Dan zal ik posten wat de uitkomsten zijn.
Dit zijn de verzekeraars die ik (telefonisch) om een offerte ga vragen:

GIO
Polis Direct
Assurantiesite.nl
ANWB
Bergwerff R'dam
Delta Lloyd
Ohra
Diks
Oriondirect.nl

Verzekeruzelf.nl
Adviesverzekerd.nl

Mocht ik nou nog andere verzekeraars ook moeten proberen, laat het dan weten, dan bel ik die ook. Bedankt voor de tips alvast!
Vince280CE

Berichtdoor Jeroen » 25 aug 2006, 20:50

Wellicht goed om ook de KNAC om een offerte te vragen?

Wellicht had je er zelf ook al gedacht maar bij deze nog een paar punten die relevant zijn om een goede vergelijking te maken:

- Betreft het een allrisk of een klassieker verzekering op taxatie waarde. *met dus wettelijke regeling)
- hoe vaak moet er worden getaxeerd. (varieert tussen de eens per 2 jaar tot eens per 4/5 jaar)
- Accepteert men clubtaxaties of slechts officieel taxateurs?
- eigen risico?
- kilometrage?
- eist men een eerste wagen?
- eist men beveilingsinstallatie (dus bv alarm o.i.d)
- repatriering binnen- en of buitenland
- wegenwachthulp

Het vergelijken van verzekering is lastig omdat je zelden echt appels met appels vergelijkt. Naast de prijs moet je een groot scala aan andere voorwaarden ook meenemen om tot een oordeel te komen. (Tenminste dat vind ik, je mag natuurlijk ook alleen naar de prijs kijken)

Je zou ook eens bij de FEHAC navraag kunnen doen. Die hebben nog niet zo lang geleden een zeer uitgebreid onderzoek gedaan naar klassieke autoverzekering. Dit is ook gepubliceerd door de FEHAC en doorgegeven aan de aangesloten clubs.

Wel is het zo dat er een zeer groot verschil is of je werkelijk je (klassieke) auto als tweede auto dan wel als eerste auto hebt. Ik heb zelf een jaar of tien geleden een vergelijkbaar onderzoek uitgevoerd voor een (klassieke) autoclub. De diverse verzekeraars hebben mij toen ook wat schadestatistieken laten zien. Zodra klassiekers worden ingezet als eerste auto is natuurlijk het schadeverloop ook gauw te vergelijken met dat van een normale auto en zijn de premies navenant.

Het blijkt dat de auto's die echt als tweede auto en als klassieker te boek staan gemiddeld ruim onder de 5.000 kilometer per jaar blijven met een marginaal schade verloop. Vandaar dat de echte klassiekerverzekering relatief erg goedkoop zijn.

Wat het allerlastigste in te schatten is hoe de desbetreffende assuradeur omgaat met schadegevallen. Ik heb zelf tweemaal ervaring met de KNAC (zeeeer tevreden) en eenmaal met GIO (total bagger).

Er is vast wel wat meer ervaring met schadegevallen. Ik zal even een apart onderwerp op het forum zetten.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vince280CE » 25 aug 2006, 21:36

Thanx voor de goede reply! Ik zal de voorwaarden natuurlijk goed in ogenschouw nemen bij het vergelijken. De prijs is vanzelfsprekend belangrijk, maar schade-afwikkeling, schadedekking en eigenlijk alle polisvoorwaarden wellicht nog belangrijker.
Vince280CE

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto