beste leden...ik doe het altijd zo: in het raampje van de chat zit een plaatje dat ziet er zo uit:
zo kun je het scherm apart doen...dan kan je lekker op het forum browsen en af en toe check je ff of er iemand op de chat is. (alt+tab werkt dan handig voor tussen de schermen heen en weer gaan)...je kunt natuurlijk de chat ook in een nieuw window openen (rechtermuisknop op de link 'chat', dan gewoon zeggen: open in new window)...zo ben je op het forum én in de chat tegelijk.
In mijn ervaring werkt het afspreken van vaste tijden niet. Het is inderdaad wel zo dat er vaak veel mensen online zijn, maar ze zitten niet in de chat. Iedereen zou gewoon vaste prik in de chat moeten zitten...als je dan niks zegt (typt) dan komt er naast je nick te staat: (idle)..dit betekent dat je 'idle' ofwel 'niet actief' bent. Das natuurlijk verder niet erg...als die persoon even het raampje opent en ziet "he! er is iemand bijgekomen!" dan kantie alsnog gaan lullen
daarnaast zijn er natuurlijk vast wel mogelijkheden om in één oogopslag te bekijken wie er in de chat zitten, ik denk dat Jurgen daar nog eens naar moet kijken. De site is natuurlijk nog steeds in opbouw, maar loopt al als een trein, of beter gezegd: als een W123 diesel!
groet,
Piet