door MBvO » 12 maart 2009, 15:13
Hoi Paul,
@Citrobenz: hebben de benzineversies ook een retoursysteem, net als de diesels?
Paul, misschien, omdat het varieert met het toerental van de motor, zou je of verwachten dat er inderdaad iets meetrilt met de rest van de carrosserie (bijv. een stukje los materiaal in de tank, of een loszittende schroef van de tankbevestiging achter de afscherming in de kofferbak), of wellicht (als de benzineversies ook een tankfilter hebben) is je tankfilter kapot en 'klikt' dat als er benzine doorheen gezogen wordt... en dus wellicht sneller klikt als er meer brandstof wordt aangezogen voor hogere toeren. Misschien kun je met een lampje in de tank kijken via het gat van de tankgever/benzinemeter, die zit onder je verbanddoos. Wel buiten doen met alle deuren open en liefst een beetje wind zodat het goed ventileert, want benzinedampen zijn natuurlijk uiterst explosief. En je lampje niet in- en uitschakelen direct bij de geopende tank, vanwege het (mini)vonkje wat het schakelaartje zou kunnen produceren.