Heren, dame(s),
Veel werk verricht dit weekend, mijn andere 2 topics spreken voor zich, was leuk om te doen een hele klus zo voor de deur met geringe middelen, maar gelukt. En de auto rijdt en remt heerlijk zonder bijgeluiden echter..:
Nu dit:
Wat ik gedaan heb:
D'r zat olie/sludge in mijn luchtfilter slang (230 carb) tussen oliefilter-kleppendeksel (schoongemaakt) en ik heb het kleppendeksel pakking vervangen. Bij het luchtfilter openen is er een klemmetje aan de passagierskant doormidden gebroken-dus zit dicht op 5 klemmen en 2 boutjes in het midden.
De slang(plastic pijp eigenlijk) is enigzins te kort lijkt het en de aansluiting op het filter is gescheurd en met tape gedaan + bij de aansluiting op het kleppendeksel zit de pijp een klein stukje erin geschoven, zonder slangenklem, zoals het altijd was.
Nu heb ik het losgehad dit weekend ivm die pakking, en het is misschien een reden voor het probleem..
Probleemstelling:
Normaal: Ik rijd rond en soms valt de motor terug in toeren tot (bijna)afslaan. Maar dat is gemiddeld een dag per week..en na een lange rit dan bij een stoplicht komt het voor..een tikje op het gaspedaal en hij draait weer goed..tot nu
Nu rijdt ik vandaag een testrit nog geen 5 minuten van huis is de motor opeens van slag..Bij elk stoplicht zakt de motor van zijn 850omw/m naar bijna afslaan..maar zonder gepruttel, getokkel of op poten lopen..net of hij gesmoord wordt.
Bij gas en op benzine gebeurt dit, bij benzine is het iets minder heftig, maar ook niet rijd/werkbaar.
Wat kan het zijn? Valse lucht vanuit die pijp(aansluiting),afbroken klem en/of luchtfilter? Ik zie zelf niet in waarom-hoewel er ook een vacuumaansluiting op zit?
Misschien iemand een idee?
Hartelijk dank weer.
Groeten,
Remy