[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
windruis : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:14

windruis

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:windruis

Berichtdoor Nico Vliet » 16 jan 2008, 20:53

APK vrijdag Roel. Volgende service wordt dan de 130.000 ( of was het nou 230.000? :-> ) beurt.
Nico Vliet

Berichtdoor Nico Vliet » 16 jan 2008, 20:56

Ja Karel, vind ook dat wat harder prima kan met de W123. Denk wel dat 200 km/h hard zat is voor dit model. Voor hogere snelheden toch beter een W124 nemen, kan je richting de 300..
Nico Vliet

Berichtdoor Don » 04 apr 2009, 22:36

een oud topic even opgerakeld.

Ik heb vandaag behoorlijk wat windruis weg kunnen krijgen door de raamsnorren aan binnen-en buitenkant wat dichter op het raam te zetten (alleen aan de rijderskant; daar zaten de meeste kieren).

Dit heb ik gedaan door een extra rubber strip naast de raamsnor te bevestigen die de druk verhoogt, en ook nog eens het kiertje afdicht.
Het rubberen stripje kwam van een oude lange ruitenwisser die toevallig even lang was als de raamsnor; ik bewaar altijd alles, komt soms goed van pas.

Hoewel het een beetje "pietlutten" is , en er belangrijkere zaken zijn aan het onderhoud van de W123 is zo wel het comfort iets verhoogd.

Het is een dankbaar klusje en echt een opmerkelijk verschil!

Don
Don

Berichtdoor Nico Vliet » 05 apr 2009, 00:18

Goed idee Don. moet ik ook eens proberen. Laatst nog een ritje met hogere snelheid, toch wel veel herrie.
Nico Vliet

Berichtdoor Semrick » 05 apr 2009, 07:38

Kun je eens een foto plaatsen Don?
Want ik ga er eigenlijk van uit dat je de strip tussen het deurrubber hebt geplaatst en niet tussen de raamsnor.. De raamsnor is namelijk de strip horizontaal op de deur waar het raam langs loopt. HEt lijkt me niet dat daar het windsuizen vandaan komt. De raamsnor zorgt er namelijk alleen maar voor dat er geen (of in ieder geval zo min mogelijk) water in de deur loopt.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Don » 05 apr 2009, 20:27

Semrick:

is toch echt de raamsnor; het viel me op dat wanneer ik mijn arm liet rusten op de deur tegen het raam er windruis wegviel.

Het extra rubber verbreedt de raamsnor (meer druk) en werkt ook nog als geluidsbuffer.
Ik heb ook nog wat extra schuimrubber toegevoegd aan de binnenzijde van de deur, ik had de bekleding er toch af.

Don
Don

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto