door Markparket » 15 apr 2009, 22:24
Jongens,
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ga gewoon maar stap voor stap verder.
Eerst kleppen controleren/stellen
Compressie meten
Compressielektest wellicht?
Dat van die carburatuer vind ik ook interessant Herr Vinologe.
Problemen zijn zachtjes aan begonnen nadat de originele carburateur weer is gemonteerd...
Zal het hele vacuum systeem ook nog eens secuur nalopen...
Misschien heb ik wel mazzel en is het een membraampje bij de carburateur en kleppen stellen geblazen (want ook bij warm schudt de motor...)
Overigens: de bougies die eruit kwamen waren nog erg netjes, niet ingebrand/versleten en nog mooi wit/lichtbruinig van kleur.
Heb het CO dus ook maar iets opgeschroefd.
Verder geen vermogensverlies.
Met weinig gas is het een gedrocht kwa vermogen, maar hoe meer gas ik geef, hoe 'lauffreudiger' de motor wordt....
Helaas kan ik er pas op zijn vroegst zondag aan beginnen.
Morgen naar Eindhoven (FEHAC vergadering: Yes!!)
Overmorgen naar Utrecht en zaterdag spullen halen met Martin voor de sleutelclub.
Als laatste: sinds de moderne voor de oude Benz is verruild heb ik zelden nog haast of spoed;-)
En al helemaal niet voordat de motorolie (minstens 30 km rijden) op temperatuur is.