Hallo Allemaal
wat Govert zegt dat geloof ik ook hoor dit is een busje moter geweest.
en zo aan het klepdeksel te zien is het wel een 200D hoor want een 240D heeft het klepdeksel met 4 moeren vast zitten die aan de zijkant van het klepdeksel zitten maar dat is een gokje hoor normaal zit er op een busje moter de olievuldop op de achterkant van het klepdeksel bij een 206D tenminste maar bij een 207D daar zit een lange buis aan het klepdeksel om de olie onder de moterkap bij te vullen.
bij de 206 moest de moterkap die in de bus zelf zit eraf en dan olie bij vullen.
maar als je een oliefilter voor een W115 diesel of het nu een 200D of 240D of een 240D3.0 maakt niet uit zijn allemaal het zelfde en dit is een 115 moter de 114 is een 6 cylinder benzine moter dat is het verchil.
maar het moternummer vind je op het moterblok zelf aan de kant waar de brandstofpomp zit helemaal achteraan is een met cijfers ingeslagen nummer zal met 615.940 is 200D of 615.941 is een 220D maar kan ook een 616 is een 240D maar zoek dat nummer maar even op en ga daar maar mee naar een onderdelen boer.
ik heb nog wel een olie filter liggen in de vooraad ergens zoek morgen wel even en dan vertel ik je het MAN nr wel even zijn de beste olie filters
maar nog veel plezier met deze auto met de groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789