MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:40

DIESEL BRANDSTOFADDITIEF,EN BIODIESEL?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:DIESEL BRANDSTOFADDITIEF,EN BIODIESEL?

Berichtdoor henklith » 14 mei 2009, 11:46

Ik heb nog een flesje Xeramic / diesel additive !?
staat onder andere op "cleans entire fuel system"!
Je moet het mengen met de dieselbrandstof in de tank, flesje plus 60L diesel.
Ik vraag me af of dit ook de kleppen en de injectoren schoonmaakt.
want "entire fuel sysytem" klinkt wel heel erg ambitieus.
Groet, Henk

Oh ja, er staat ook nog bij dat je het niet moet "swolowen" !?
nou dat was ik niet van plan, hooguit een slokje :o)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/05/14 11:48
henklith

Re:DIESEL BRANDSTOFADDITIEF,EN BIODIESEL?

Berichtdoor Liefhebber » 18 mei 2009, 01:45

hoi,

nog even dit,ik heb volgens mij nog niet een duidelijk antwoord gehad op mijn vraag, of de OM dieselmotoren goed bestand zijn tegen de moderne dieselbrandstof? ik ga er van uit,dat er constructief hoogwaardige materialen(o.a kleppen)zijn gebruikt,zodat dit geen probleem is.

verder qwa vermenging van gasolie, gaf Mercedes aan(zie handleiding)om bij dieselbrandstof die minder bestand is tegen lage temperaturen bijv (-15gr)afhankelijk van de buiten temperatuur,petroleum(kerosine) toe te voegen.maximaal 50% bij(-22gr)geen superbenzine toevoegen,door het lagere vlampunt van de bijmengsels bestaat er meer gevaar voor explosie's (straal-aandrijving).

ook heb ik gelezen dat in landen met extreme kou bijv noorwegen,dat ze daar de diesels niet volledig laten afkoelen(bevriezen).en om de zoveel tijd stationair laten draaien.(of binnen stallen in een verwarmde ruimte).

ps flash lube heeft ook een mooi systeem bedacht,om oudere motoren(benzine)extra smering,koeling(kleppen)te geven.dit werkt middels een olie potje,hier zit een infuus op waar je de hoeveelheid olie(druppeltjes)mee regelt,dit sluit je aan op je vacuum van je carburateur beneden de gasklep.en op deze wijze vermengt het zich met de brandstof.uitermate geschikt als je op LPG rijdt,geeft extra smering,koeling.werkt perfect,simpel maar goed.voordeel het werkt zowel op LPG,als op benzine.makkelijker dan dat je loodvervanger moet toevoegen aan de benzine,met een tankbeurt.

gr hans
Liefhebber

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto