Pfff, leek eerst een aardig adformatief topic te worden, (gesponsord door…), draait het in mijn optiek uit op een podium voor moraalridders, het wordt me nu een beetje eng allemaal. Iedereen in het bezit is van meer dan 1 actieve hersencel en een beetje gezond verstand weet dat de scheidingslijn tussen fatsoensrakkers, betweters en hufters (ja, ik ken m'n klassieken) erg dun is. En als ik me niet vergis heb ik hierboven ook al een heuse pastoor langs zien komen !
En topicstarter: werkt bij een verzekeraar waarschijnlijk, rijd in een 280E (niet gemaakt om langzaam te rijden) begint ineens over rijontzeggingen en zo.. Is meneer toevallig zijn rijbewijs kwijt maar heeft iets in de systemen op z'n werk kunnen aanpassen ?! Ik stel hierbij aan meelezende agenten op dit forum voor, een oriënterend onderzoekje naar dit individu in te stellen.
Vorige week was in het nieuws het feit dat het handhaven van rijontzeggingen zelden of niet gebeurt, en dat daar op grote schaal misbruik van wordt gemaakt. Het tijdelijke effect op de verkeersveiligheid is dus miniem. Om over het pedagogische effect nog maar te zwijgen.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat mensen die met hun rijgedrag (bumperkleven, grove snelheidsovertredingen) een gevaar op de weg vormen moeten worden aangepakt, maar dan ben ik meer van een alternatieve aanpak:
Laat die mensen eerst een film zien van een botsproef met een 2CV, en laat ze vervolgens enkele dagen rijden in een 2CV, ZONDER gordels...
In het verleden ben ik ook wel eens een paar maanden m'n rijbewijs kwijt geweest, met een 240D notabene ! (is ergens op dit forum al eerder beschreven)
Gelukkig vond ik het naar enkele maanden weer terug, lag onder de voorstoel. En 2 rijbewijzen kan ook best wel handig zijn