Hallo Rene,
Er kunnen verschillende zaken aan de hand zijn:
1. er is iets mis met de vacuümmodulator die op je automaatbak zit. Als deze blijft hangen in de Hoge vacuüm stand dan schakeld hij altijd alsof de motor lage toeren draait en als je weinig gas geeft. HEt lijkt me echter stug dat het dat zou kunnen zijn. In deze modulator zit een veer die het vacuum element bedient tegen de vacuumdruk in. Dus als er geen onderdruk is schakelt de bak altijd alsof je hoge toeren, volg gas rijdt en dat betekent Hard schakelen. Wil je controleren of je vacuumdoos nog in orde is dan zul je er een vacuum meter op moeten aansluiten (zie foto). Hiermee kun je controleren of er geen lek zit. Boven op je kleppendeksel zit als het goed is een wit ventieltje. Het kan ook zijn dat deze niet goed meer werkt. Controleer de werking van dit ventieltje. HEt kan zijn dat deze altijd open staat, dwz altijd onderdruk op de vacuummodulator.
2. er is iets mis met je koppelingsplaten en of rembanden. Je automaatbak heeft natte platenkoppelingen en rembanden om het overschakelen van de ene naar de andere versnellingsbak te laten verlopen. Als deze versleten zijn dan heb je ook het eefect dat bij het overschakelen de versnelling even vrij loopt. Hier is weinig anders aan te doen dan de bak te reviseren.
HEt meest voor de hand liggens is een vacuum probleem of iets met de vacuum modulator. Kwam het probleem er in 1 keer of geleidelijk aan?
gegroet
Frank