Hi Govert/Wiebren,
Jeetje wat gaat dit snel zeg! Ik ben helemaal verrast en blij dat mijn hulp roep zoveel reacties oplevert.
Even antwoord gevend op je vragen:
Govert zegt: Hoeveel haast heb je er mee?
Hij staat al 2 maanden stil, dus een weekje langer is ook niet erg, had wel de hoop dat hij voor 4 juli gemaakt is, want dan moet ik naar Zeeland (met de OV moeilijk bereikbaar) om langs te gaan voor een verjaardag van een goede vriend.
Ophalen veren:
Ik wil bij Jaap met alle plezier de verenspanner ophalen, ik leen wel ergens een auto of zo...alleen ik ken Jaap niet, dus zou het fijn zijn als jij of Wiebren het zou willen vragen (zoals jullie merken ben ik nogal verlegen).
Opmeten veren:
Wiebren zegt: meet dan de dikte van de ring van de veer even op zit tussen de 12mm en 17mm.
tsja, een schuifmaat heb ik niet, maar ook dit ga ik zsm regelen. Wat bedoel je met de ring? De rubberenring die er bovenop zit of de dikte van de spiraal van de veer?
Tweedehandse veer:
Wiebren zegt: als de maat bekent is kijk ik wel even of ik een gooie veer heb liggen.
Klinkt goed, alleen kost dat niet heel veel verzenkosten? Zo'n veer is best zwaar. @Govert: Heb jij misschien veren liggen? Leiden is stukken dichter bij
Ook zou ik natuurlijk graag willen weten wat je voor de veer zou willen hebben.
Gereedschappen en andere materialen:
Naast de lekkere Illy koffie en een goede lunch, ben ik natuurlijk benieuwd wat voor een gereedschappen ik voor deze job moet regelen. Moet de fuseekogel er nu af (en is het dan niet handig om deze gelijk te vervangen) en heb je daarvoor ook niet een kogeltrekker nodig? Is een garagekrik nuttig (heb een kleine, maar ik weet niet of deze voldoet)? Etc, etc, etc.
Nou, zo'n gebroken veer levert een hoop vragen op, ik hoop dat jullie er een antwoord op kunnen geven
grt, Jurjen
Post edited by: jurjen, at: 2009/06/01 23:19<br><br>Post edited by: jurjen, at: 2009/06/01 23:22