De achterlicht units hebben in de kofferbak een soort plastic omlijsting, met schroefgaatjes. Nou zijn bij mij, al sinds de adoptie van mijn Benz, van beide achterlichten 1 of meerdere oogjes afgebroken. Hierdoor laten beide achterlichten in meer of mindere mate water binnen, met roest in de achterbak als gevolg.
Voor ik tijd en geld steek in het oplossen van die roestplekken, moet ik eerst een structurele oplossing vinden voor die lekkage langs de achterlichten.
Nieuwe rubbers (MB) en een kitlaagje op de rubbers heeft niet geholpen.
Meer specifiek heb ik eigenlijk 3 verschillende problemen:
1) 1 bevestiging is losgebroken maar zit er nog bij. Dat oogje weer in de lijst vastlijmen met 2K-lijm heeft niet gehouden en is weer afgebroken.
Vraag: is er een betere lijm of methode?
2) Achter een van de oogjes juist het klemmetje mist waar het schoefje ingedraaid wordt (het oogje en schroefje nog intact)
Vraag: Kan ik dat nog los bestellen bij de dealer?
3) Rond 1 bevestigingsoogje is een stuk plastic afgebroken en in het verleden verdwenen. Daar is dus geen remedie meer voor denk ik?
Misschien best in z'n geheel vervangen, maar nieuwe, complete achterlichten kosten zo 200 euro per stuk, en 2e hands vind ik ze (hier) niet.
Alvast bedankt voor evt. tips en prettig weekend!
Bart