Tja, heb je dat weer.
Gisterochtend kroost naar de creche en BSO gebracht en het was 10 voor 9. Voor een crematie (om 12 uur) moesten we afreizen naar het andere eind van het land.
Wil de MB starten. Lampje van de gloeispiraal brandt niet. Toch maar ff wachten en proberen via de trekhendel de bolide aan de praat te krijgen. Dus niet. Boe. We moeten wel weg. Wegenwacht gebeld, kon 60 minuten duren voor ze er waren, maar gezien de omstandigheden zouden ze ons voorrang geven. Paar minuten later word ik aangesproken door wat klussende mensen op de parkeerplaats. Accu lijkt toch niet leeg, want je hoort de startmotor wel rondgaan. Toch maar via startkabels proberen te starten en bij de 2e of 3e poging start ie en loopt ie. Nou maar niet meer uitzetten voordat we in het westen zijn. En uiteraard alsnog gelukkig bijtijds gearriveerd bij het crematorium. Maar je schrikt toch ff zo 's morgens. Zo'n belangrijk iets en dan heb je 2 auto's en beiden doen het niet.
Onze andere auto was ook geen optie omdat die vermoedelijk (weer) een kapotte bobine heeft en het leek ons niet verstandig een lange afstand daarmee te rijden.
Al met al toch goed afgelopen (tot zover). 's Middags zouden we wel weer verder zien.
Bij vertrek 's middags weer hetzelfde. Maar bij de 3e poging startte ie toch.
Vermoedelijk een gloeispiraal kaduuk, want na starten een enorme rookwolk eerst. De wagen bij mijn vader achtergelaten want er moesten nog wat kleine dingen gebeuren (en hij heeft meer tijd dan ik).