Het is nu 24 nov 2024, 10:55
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Yost » 19 jul 2009, 15:11
in andere topic ()ben ik bezig mijn deur te herstellen. Die staat nu onbeschermd in de plamuur, dus ik had de onderzijde goed ingepakt in plastic gezien het matige weer.
Vandaag rijd ik in mijn auto, zie ik op de bodem van de betreffende portier een plasje water (die dus ook IN het plastic was gekomen). Flink nat!
WTF? Dat was er op een andere wijze ingekomen, vandaar dat die deur wegrot. De vraag is: hoe komt dat daar. Deur rubbers zijn prima, geen andere gaten in de deur, onderkant deur waterdicht ingepakt. Ik kan maar een ding bedenken: via het raam/de raamrubbers. Inderdaad, als je door het raam tegen de rubbers aankijkt (nu de binnenbekleding eraf is) dan zien ze er nat uit en het rubber ziet er inderdaad wat verweerd uit.
Zie ik dit juist denken jullie?
-
Yost
-
door JaapW114 » 19 jul 2009, 15:36
Yoast,
Als ik het goed begrijp heb je de onderzijde van de deur waterdicht gemaakt. Volgens mij zit hem daar nu juist de fout, afwateringsgaten!
Mij interesseert het minder waar het water vandaan komt, als het maar weg kan. Ik heb mijn deuren destijds helemaal schoongemaakt aan de binnenkant, afwateringsgaten iets vergroot en er per deur een spuitbus Hamerite in meerdere lagen in leeggespoten. Al het water wat er in komt, loopt netjes weg.
groet,
Jaap
-
JaapW114
-
door ??? » 19 jul 2009, 15:38
9 van de 10 keer door slechte rubbers.
Had er ook last van nieuwe rubbers ( raamsnorren ) gekocht bij de MB dealer.
Prijs valt wel mee 90,15 euro inclusief de 14 nieuwe clips die je nodig hebt.
En is origineel MB zijn wel voor een 126 dus moet je ze ff op maat maken.
Dat topic is al veel besproken en staan ook plaatjes van.
Groetjes vanuit een bewolkte bollenstreek Eric 300D
-
???
-
door Yost » 19 jul 2009, 15:42
-
Yost
-
door Semrick » 19 jul 2009, 16:22
Yoast,
Er komt altijd water in de deur. Daarom zitten er ook afwateringsgaten in. Het is een illusie om te denken dat je met goede raamsnorren al het water kunt tegenhouden. Er zal altijd een hoeveelheid water via de ruit langs de rubbers de deur in lopen.
Als de lak in goede conditie is (en de binnenzijde extra is behandeld met ML dan hoeft dat geen probleem te zijn. Zolang het water tenminste weg kan en niet in de deur blijft staan. Dan kruipt het uiteindelijk via uitgedroogde kit in de felsnaden van de deur met de roest die jij nu hebt tot gevolg. Bij jou is het waarschijnlijk begonnen rondom het gaatje van de sierstrip.
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten