door cruizz » 01 aug 2009, 12:06
Ik zat bij Orion direct, zou ik niet kiezen.
Ik zit nu via de tussenpersoon Advies Verzekerd, daar kwam ook de beste offerte vandaan.
Bij Orion Direct kon ik geen oldtimer verzekering bij onbeperkte km´s-
Maar ik moest mijn toenmalige auto toch even verzekeren, dus heb ik hem daar tijdelijk ondergebracht, ik had immers nog een polis lopen voor mijn andere auto.
Maar echt soepel ging het niet.. mijn auto werd ingedeeld in de categorie 0 naar 100 km/h in minder dan 9 sec.
Ik; Sorry wat zegt u?
Domme callcentermuts (DCM): Ja meneer, u auto heeft 136 kw, dan kan hij naar de 100 in minder dan 9 seconden
Ik; Sorry wat?! Het vermogen is niet de enige factor bepalend voor de acceleratie.. mijn auto weegt 1520 kg, zoals in uw schermpje staat.
DCM;Nou, u heeft nog geluk dat ik hem in de -9 categorie wil plaatsen
Ik; Sorry wat? Mijn auto gaat niet in minder dan 10 sec. naar de 100.
Ik heb een automaat, staat in uw scherm, en de snellere handgeschakelde heeft 9,9 sec. nodig
DCM; nee, hier staat toch echt; 136 kw is 8 of 9 seconden.
Ik; okay.. doe maar.. (De koop was al rond, en ik wou hem ophalen)
inmiddels zit ik via advies verzekerd bij Avero Achmea.
en nog wat over Orion Direct;
Tegenwoordig schijnen verzekeraars je schadevrije jaren in een centrale database te moeten bijwerken. zodat als je overstapt, de andere maatschappijen inzage in je schadevrije jaren hebben.
OD doet daar niet aan mee, en als je overstapt.. dan kan je best lang wachten op het waardepapiertje waarop je schadevrije jaren staan.
En dat wordt dan gewoon op de post gedaan.. als dat kwijtraakt heb je best een probleem want het wordt maar 1 maal verstrekt.
Ik heb zelf 8 maanden geen korting gehad van mijn verzekeraar omdat OD de gegevens niet overdroeg.
..ik krijg het wel binnenkort terug, dat wel.
Dus; mijn tip; geen orion direct voor de Benz.
Voor mijn toenmalige 205-je waren ze wel erg goedkoop, dat moet ik ze wel nageven.
Ik heb gelukkig geen ervaring met schades bij OD.