het bos niet meer...
He luitjes!
Dit forum is qua onderwerpen zo almachtig groot, dat ik er af en toe helemaal in verdwaal, tot grote vreugde van mijn gezin (not). Nu gebruik ik wel 'search forum', maar dan word ik weer afgeleid door vanalles en nog wat, dus dan schiet 't nog niet op. Iemand nog tips voor een beginnend forumlid en leek op 't gebied van de W123?
Ik heb een paar, hoop ik, snelle vraagjes m.b.t. mijn 280C uit '78:
- Mijn passagiersstoel wil af en toe niet vergrendelen. Soms zit ie wel vast en soms niet en dat vind ik niet fijn als ik een van die kleine rakkers van mij daar neerpoot met een kinderstoeltje. De bestuurdersstoel doet wel gewoon wat ie naar mijn mening moet doen: knopje in, stoelleuning naar voren, stoel terug, vergrendeld. Nu vertelde iemand iets over onderdruk, slangetjes etc. Betekent dat de stoel automatisch vergrendeld wordt? Ook rijdend zit ie niet altijd vergrendeld.
- Iemand tip voor een goede chroompoets, dat chroom van de auto is zo mooi en dat wil graag zo houden.
- Was/is er ook een toerenteller i.p.v. die grote klok?
- Ik heb een zilverkleurige metallic lak, maar het lijkt of er een lichte blauwe glans doorheen zit. Iemand anders zag 't niet, anderen weer wel. Klopt dit?
- Zijn er ook mensen die met blauwe kentekenplaten rondrijden op een auto vanaf 1978?
't Is mijn 1e klassieker die met van die gele moet rondrijden en dat bevalt mij eigenlijk niet, dus...
Ik zal verder geen vragen stellen over LPG wel of niet, wat voor benzine, welke olie, ruitenwissers, welk merk bougies, anti-roest producten, wie er een Citroën had of heeft, Becker radio's eruit of niet etc.
Alvast bedankt,
Bluedog