Een ruim van tevoren geplande vakantie naar Kröv aan de Moezel,waar we echt zin in hadden ,zouden we gaan doen met de Astra F cabrio van mijn vrouw.Dit alles stond gepland voor 25 juli.Het noodlot sloeg een maand eerder toe op 23 juni,toen ik s'ochtends op de fiets naar mijn werk ging,waar ik op de laatste kruising die ik nog over moest werd aangereden door een...............Mercedes C220.Gelukkig ben ik er,op wat nek- en schouder-ongemakken tot op heden toe,goed vanaf gekomen en had alleen veel kneuzingen en wat hoofdhuid en haar kwijt.Doordat alles stijf en stram was op het moment dat de vakantie naderde hebben we besloten dat het beter was om voor ruimte en comfort te kiezen ,i.p.v. zuiniger rijden met de Astra die toch smaller is ,en met de Benz op vakantie te gaan.Voor mijn vrouw een leuke uitdaging omdat ze met de automaat nog nooit de bergen in was geweest.Na de eerste onwennigheden had ze het al snel door dat je hem soms ook beter in "S" kon zetten.Hij heeft de hele week daar zonder problemen alles gedaan en met een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 , voor een 280CE met automaat , viel het verbruik ook alles mee ( de Astra doet echter wel 1 op 13 ).Al met al was het zowiezo beter om met de Benz te gaan want ook onze zoon van 11 gaf aan minder last van de reis te hebben gehad ( vorig jaar wel met de Astra die kanten op geweest )en was geheel niet moe.
Volgende vakantie gaan we gewoon gepland met de Benz op vakantie.
Post edited by: GrünBenz, at: 2009/08/21 01:00<br><br>Post edited by: GrünBenz, at: 2009/08/21 01:03