door Dromer » 01 sep 2009, 11:30
Bluedog,
ik ben dan misschien niet echt deskundig maar ik denk dat in principe de coupé, en dan vooral de best gemotoriseerde, in principe meer waard is of in ieder geval hoger gewaardeerd, dan de sedans. De T ligt in waarde dan vaak weer hoger dan de C. In Duitsland worden nog veel ogenschijnlijk mooie exemplaren aangeboden.
Maar, de C is langer een courante auto gebleven in de tijd dat de sedan naar 'ouwe bak' is afgezakt. Dat is aan een kant positief maar heeft er ook toe geleid dat de C langer aantrekkelijk bleef voor mensen die hem wel konder kopen, maar niet onderhouden. Ook valt het mij op dat de C vaker verpest is met allerlei al dan niet originele accesoires, op mobile heb ik wel voorbeelden gezien waarvan me de tranen in de ogen sprongen. Aan de andere kant, zulke auto's zijn vaak wel weer gekoesterd en al die troep kan er ook weer af.
Een hele mooie exoot (die je in de VS zou moeten zoeken), is een C turbodiesel.
Vuistregel blijft dat de staat van de carosserie m.i. veel bepalender is voor de prijs/waarde dan de uitvoering of motorisering. Hoewel ik de C zeker een mooie auto vind zou ik zelf (ben nog Benzloos helaas) liever voor een sedan kiezen omdat de C een aantal zwakke plekken heeft die de sedan niet heeft, en de onderdelenvoorziening voor speifiek plaatwerk minder goed is omdat het model wat zeldzamer is.
Maar dit alles is ook een kwestie van smaak natuurlijk, dus als je voor een C gaat moet je dat zeker niet laten, als je alle zwakke plekken maar goed checkt. Recente forumposts laten goed zien op wat voor (verborgen) ellende je kunt stuiten.
Succes, Dromer